Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
czwartek, 25 grudnia 2025 02:08
Reklama

Dla rodzin pacjentów z Józefowa

Za pomocą e-maila albo telefonicznie – tak od dzisiaj (poniedziałek, 23 listopada) rodziny pacjentów Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego będą mogły zgłaszać chęć uzyskania informacji o stanie zdrowia swoich bliskich.
Dla rodzin pacjentów z Józefowa

Źródło: fot. archiwum cozadzien.pl

Wychodząc naprzeciw potrzebom rodzin naszych pacjentów w zakresie uzyskania informacji o stanie zdrowia ich bliskich, wypracowaliśmy system, który ma ułatwić i usprawnić kontakt między rodziną pacjenta a szpitalem – mówi Karolina Gajewska, rzecznik MSS.

Od poniedziałku, 23 listopada osoba upoważniona w dokumentacji medycznej danego pacjenta do uzyskania informacji o jego stanie zdrowia będzie mogła zgłaszać chęć otrzymania takich informacji albo drogą mailową - na adres [email protected], albo telefonicznie - pod specjalnym numerem telefonu 48 361 38 99. Obie formy kontaktu są dostępne od poniedziałku do piątku w godz. 8-13.

Osoby kontaktujące się ze szpitalem przejdą weryfikację pod kątem potwierdzenia upoważnienia do uzyskania informacji. Dlatego trzeba podać swoje dane i dane pacjenta, nazwę oddziału oraz numeru telefonu osoby upoważnionej – tłumaczy Karolina Gajewska. - Lekarze będą oddzwaniać do osób upoważnionych i udzielać odpowiedzi na zadane pytania następnego dnia po otrzymaniu zgłoszenia. O częstotliwości powiadamiania osób upoważnionych będzie decydował lekarz.

Uzyskanie informacji o stanie zdrowia przez osobę nieupoważnioną w dokumentacji medycznej, możliwe będzie po otrzymaniu przez pracownika szpitala zgody pacjenta. Kiedy stan zdrowia pacjenta uniemożliwia mu upoważnienie osoby do uzyskania informacji, zgodnie z art. 31 ust. 6 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, jeżeli pacjent jest nieprzytomny, lekarz udziela informacji osobie bliskiej. - Definicja takiej osoby wynika wprost z przepisów prawa. Osobą bliską będzie np. przedstawiciel ustawowy, małżonek, dzieci, rodzice, osoby pozostające we wspólnym pożyciu. Osoba ta powinna się skontaktować ze szpitalem za pośrednictwem nowego systemu informacyjnego dla rodzin, udowodnić, że jest bliskim i wyrazić chęć uzyskania informacji o stanie zdrowia pacjenta – wyjaśnia rzeczniczka Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego.

Lecznica apeluje o nienadużywanie nowej ścieżki. - Pamiętajmy, że głównym zadaniem naszych lekarzy jest leczenie pacjentów. Prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość – dołożymy wszelkich starań, by ten system zadziałał i służył państwu jak najlepiej – mówi Karolina Gajewska.

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Anonim 25.11.2020 10:01
W Radomiu zawsze ludzie umierali i będą umierać bo się liczy pełną kieszeń a nie pacjent szczególnie na Józefowie!!!!!!!!!!!

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
dziennikarz 23.11.2020 18:06
łaskawcy! już następnego dnia odpowiedzą na pytanie. Byle tylko sprawdzili, czy pacjent jeszcze znajduje się na stanie czy już gdzieś zaginął

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 23.11.2020 19:27
Albo czy w ogóle jeszcze żyje, czy już leży sztywny...

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
W imię procedur 23.11.2020 17:47
Dopuśćcie rodziny do pacjentów! Dzisiaj szpital to śmierć!!!!!! Umierają.bez należytej opieki!!!!

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 23.11.2020 16:05
co za postęp. przecież mogli udostępnić fax i telegram

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 23.11.2020 19:30
Albo ewentualnie listy wysyłane za pomocą gołębi. Hahahaha

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama