16 października to Światowy Dzień Owoców i Warzyw. A akcja rozdawania jabłek z grójeckich sadów w pociągach PKP Pendolino to część kampanii „#Kupuj świadomie – kolej na jabłko”. Porozumienia o współpracy podpisała Fundacja Grupy PKP, stowarzyszenie Sady Grójeckie i Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
- Jesteśmy dumni, że możemy brać udział w promocji polskiej żywności – mówi Magdalena Wrotek-Figarska, dyrektor biura stowarzyszenia Sady Grójeckie. – Wbrew pozorom polski konsument nie wie za wiele o różnorodności i jakości polskich produktów. Powinniśmy więc iść tropem mistrzów, a więc Francji i Włoch, gdzie lojalność konsumentów i duma z wytwarzanych produktów jest na bardzo wysokim poziomie. Sądzę, że inicjatywa PKP powinna być wzorem dla innych dużych firm, nie tylko państwowych, ale też prywatnych. Jabłka grójeckie szczycą się posiadaniem Chronionego Oznaczenia Geograficznego, nadanego nam przez Komisję Europejską. Certyfikat ten stawia nas na równi z produktami, które znają nawet Polacy, a więc francuskimi i włoskimi winami, serami i wędlinami. To najbardziej prestiżowe europejskie wyróżnienie; w Polsce oprócz nas ma je kilkadziesiąt innych produktów, ale wiedza na ten temat nie jest powszechna.
W ramach projektu „Kupuj świadomie – kolej na jabłko” stowarzyszenie Sady Grójeckie przekaże Fundacji PKP 8 tys. jabłek zapakowanych w specjalnie przygotowanych kartonikach. W niedzielę otrzymają je pasażerowie pendolino relacji m.in. Warszawa – Kraków, Kraków – Gdynia, Warszawa – Gliwice, Bielsko Biała – Gdynia, Kraków – Kołobrzeg, Rzeszów – Gdynia, Wrocław – Warszawa.















Napisz komentarz
Komentarze