Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
sobota, 6 grudnia 2025 19:41
Reklama

Będą ładowarki dla elektrycznych autobusów

Na pętlach autobusowych na Gołębiowie I oraz na Południu rozpoczęły się już przygotowania do montażu ładowarek pantografowych dla autobusów elektrycznych, które od połowy tego roku będą jeździć na linii 1. Na pierwszej z tych pętli już postawiono rozdzielnicę prądu. Jest to zadanie realizowane w ramach tak zwanego projektu multimodalnego.
Będą ładowarki dla elektrycznych autobusów

Źródło: fot. MZDiK

Przypomnijmy, iż miasto zakupiło 10 ładowarek zajezdniowych oraz dwie pantografowe, które zostaną ustawione we wspomnianych miejscach do zawracania autobusów. Czas ładowania pojazdu na pętli to około 10 minut. Autobus nie będzie oczywiście wtedy naładowany w pełni, ale pozwoli to na przejechanie 80 kilometrów, zatem kolejne ładowanie odbędzie się po trzech albo nawet czterech kursach. Całkowity czas ładowania na terenie zajezdni to około 6 godzin.

Nowe autobusy trafią na linię 1. To ona została wytypowana na podstawie różnych uwarunkowań jako pierwsza do "elektryfikacji". Solarisy będą umożliwiać podróż około 70 pasażerom. Pojazdy będą zaopatrzone w dodatkowe źródło energii. Nowością na skalę europejską jest fakt, iż będzie ono na gaz CNG, a nie - jak to zazwyczaj bywa w tego typu pojazdach - na ropę. Ma to pozwolić na zasilanie na przykład klimatyzacji i ogrzewania nie zmniejszając równocześnie mocy baterii.

Radomskie pojazdy będą zasilane baterią litowo-jonowo-tytanową o mocy 115 kWh. Takie akumulatory charakteryzują się dłuższą żywotnością (gwarancja opiewa na 8 lat). Solarisy oczywiście będą wyposażone w System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Nowością będą w nich kasowniki dualne - czyli nie z przyciskami, lecz z ekranem dotykowym. W autobusach nie zabraknie również monitoringu czy ładowarek USB. Diodowe wyświetlacze czołowe w pojazdach będą świeciły na biało, co ma zapewnić ich lepszą czytelność dla pasażerów, także tych słabo widzących. Za 10 elektrycznych pojazdów marki Solaris Urbino 12 (wraz z ładowarkami) miasto zapłaci prawie 32 miliony złotych. 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Anonim 29.02.2020 15:18
Czy w przypadku rozładowania takiego autobusu jest możliwość jazdy na CNG które jest alternatywą w tych pojazdach do zasilania klimatyzacji?

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 29.02.2020 14:28
Witkowski, szykuj kasę na podwyżki dla kierowcow, obowiązków im przybędzie a wynagrodzenia stoją w miejscu.....chyba że wolisz aby za twojej kadencji ludzie chodzili pieszo jak komunikacja stanie.....

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 01.03.2020 20:45
Jak przestaniecie rozmawiać przez komórki trzymane w ręku podczas jazdy, to może wtedy.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama