Budowa estakad jest priorytetem bo ten element śródmiejskiego odcinka trasy N-S ma opóźnienie. To najtrudniejszy etap całej inwestycji. Jak mówi Dawid Puton, rzecznik MZDiK, bardziej zaawansowane prace są na nasypie wjazdowym na wiadukt. Dobiegają końca prace brukarskie. – Wyasfaltowane są niemal obie jezdnie. Natomiast gdzieniegdzie są jeszcze wykopy pod te brakujące fragmenty drogi. Możemy mówić o tym, że poukładane są krawężniki, a także obrzeża. Zresztą świetnie widać obie te trasy - wyjaśnia Dawid Puton, rzecznik MZDiK.
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji deklaruje, że śródmiejskim odcinkiem trasy N-S pojedziemy w połowie tego roku. Natomiast estakady mają być gotowe jesienią.
Trasa N-S ma być kluczowym punktem tworzonej tzw. strefy wygodnego ruchu. Budowa śródmiejskiego odcinka trasy od ronda Mikołajczyka do ronda u zbiegu ulic Żeromskiego i Szklanej, rozpoczęła się na początku lipca ubiegłego roku.
Za budowę I odcinka trasy N-S odpowiada konsorcjum firm: Inżynieria Rzeszów i Budromost Starachowice. Koszt inwestycji to około 34,5 miliona złotych.


















