Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 06:59
Reklama

Nowa Mazda 3 – Przedmiot powszechnego pożądania

W chwili, gdy rozpoczynamy nowy rozdział w historii Mazdy, misją nowej Mazdy 3 jest zadziwić i zachwycić klientów na całym świecie. Głównym motywem przy opracowaniu tego samochodu było stworzenie „przedmiotu powszechnego pożądania”. Zbudowanie samochodu, który będzie wzbudzał pragnienia u każdego, kto się z nim zetknie, wymagało wykreowania nowej, dotychczas nieznanej wartości. Zamierzamy to osiągnąć poprzez zastosowanie naszej filozofii skupienia wszystkich aspektów na człowieku, by w ten sposób doprowadzić do zdecydowanej poprawy we wszystkich dziedzinach: w designie, właściwościach jezdnych, redukcji hałasu, wibracji i dyskomfortu, parametrach emisyjnych i jakości.

Nowa Mazda3 zawiera w sobie dwa różne charaktery – obydwa przemawiające niemal do wszystkich. Pierwszym jest wolny duch, zdecydowany podążać za własnymi przekonaniami, nie dający się skrępować utartym konwenansom. Ten charakter przejawia się w hatchbacku. Chcąc wyrazić go w wyglądzie samochodu, przyjęliśmy bezprecedensowe podejście do projektowania: takie, które eliminuje definiowanie sylwetki liniami, lecz opiera się wyłącznie na grze lśniących, pięknie wyrzeźbionych paneli nadwozia, w których odbija się otoczenie. Dzięki temu model ten ujmuje patrzących wyglądem, który zmienia się wraz z każdą porą roku i godziną dnia.

Drugim charakterem jest osobowość damy lub dżentelmena, którzy łączą w sobie godność z silną dozą indywidualizmu. Przestrzegają oni przyjętych form i tradycyjnych stylów, ale pod tą powłoką kryje się ich uderzające piękno, które, gdy dobrze się im przyjrzeć, aż zapiera dech w piersi. Ten charakter drzemie w sedanie. Aspirując do stworzenia najwspanialszego stylistycznie sedana w swojej klasie, odrzuciliśmy typowy wzorzec samochodu segmentu C,1 oraz wszystkie wiążące się z nim ograniczenia i zwiększyliśmy długość całkowitą samochodu. Aby utrzymać niską linię maski silnika i pokrywy bagażnika, pokonaliśmy szereg przeszkód natury technicznej. Otrzymane proporcje są smukłe i eleganckie, a cała sylwetka sprawia wrażenie namalowanej jednym płynnym pociągnięciem pędzla.

Podnieśliśmy także jakość prowadzenia i komfort jazdy. Prowadzenie samochodu wymaga zachowania nieustannej uwagi, kontroli całego otoczenia, dokonywania w ułamku sekundy właściwych ocen i podejmowania prawidłowych działań. Mazda zmierza do tego, by czynności składające się na prowadzenie samochodu były dla wszystkich kierowców mniej stresujące, bardziej naturalne. Aby to osiągnąć, postanowiliśmy przeprowadzić gruntowne i wszechstronne badania naukowe nad człowiekiem.

Podczas chodu lub biegu ludzie wykonują delikatne korekty ruchu nóg, miednicy i kręgosłupa – takie, by zawsze panować nad ruchami głowy przy jak najmniejszym wysiłku mięśniowym. Chcąc umożliwić wykonywanie równie naturalnych ruchów także w samochodzie, przeprojektowaliśmy wszystkie komponenty i zestroiliśmy je w organiczną całość w taki sposób, aby wyzwalać wrodzoną zdolność człowieka do zachowania równowagi. Efektem tych prac jest Architektura Skyactiv-Vehicle, czyli zestaw nowych technologii strukturalnych, dzięki którym jazdę samochodem odbiera się jak doznanie równie naturalne i bezstresowe, jak chodzenie na własnych nogach.

Co więcej, uzyskaliśmy komfortowe wyciszenie wnętrza samochodu, skupiając się nie tylko na poziomie hałasów, lecz także na tym, jak szybko rozchodzą się dźwięki i z jakich kierunków dobiegają. Następnie stworzyliśmy czytelny i wyrazisty system nagłośnienia kabiny z głośnikami umieszczonymi tak, by dźwięk płynął prosto do uszu kierowcy. Na tym samym etapie przystąpiliśmy do projektowania przestrzeni wnętrza samochodu – takiej, by było ono wygodne dla wszystkich jadących osób.
Dzięki atutom Architektury Skyactiv-Vehicle i naszych najnowszych silników benzynowych i Diesla z rodziny Skyactiv, które sprzyjają zachowaniu intuicyjnego panowania nad samochodem w każdej sytuacji, nowa Mazda3 oferuje przyjemność prowadzenia na niespotykanym poziomie.

Gama jednostek napędowych obejmuje Skyactiv-X, silnik spalinowy nowego typu, który łączy w sobie zalety silników benzynowego i Diesla. Jego nowatorski układ zapłonowy SCCI (Spark-Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą) umożliwia nam dobranie takich przełożeń skrzyni biegów, które podnoszą osiągi, a nie zwiększają ani szkodliwych emisji, ani zużycia paliwa. Silnik ten cechuje się szybkością reagowania i sprzyja czystej, płynnej jeździe z wzbudzającym zaufanie poczuciem pełnego panowania nad napędem. Silnik Skyactiv-X dawać będzie jeszcze większą przyjemność prowadzenia i jednocześnie zapewni bardzo dobre parametry ekologiczne mierzone w warunkach rzeczywistej eksploatacji. Dzięki tym zaletom radość posiadania samochodu osiągnie jeszcze wyższy poziom.
Nowa Mazda3 wzbogaci rutynę twojej codziennej jazdy; przyda jej blasku i nowych barw. Przykuwający oko styl tego samochodu pobudza emocje, a doznanie prowadzenia go wyostrza zmysły. W tym aucie nawet zwyczajny dojazd do pracy odbiera się jak wyprawę po nowe doświadczenia. 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Anonim 26.11.2020 07:03
Mega miękki lakier, kilka myć i podrapany niczym lodowisko po jeździe figurowej całodniowej. A z tyłu ciasno i smutno jak w trumnie

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Kierowca 28.02.2019 15:38
Wszystko ok., plus za silniki i nieuleganie trendom downsizingu, tylko samochód w tej klasie za cenę od 95 tys. za najtańszą wersję , to mocna przesada. Ciekawe też, czy mazda zadbała o zabezpieczenie antykorozyjne, czy tak jak dotychczas, po sześciu, siedmiu latach samochód będzie kwitł?

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
31.08.2021 19:05
100 tysi w pln to raptem 20 pare w ojro. To nie jest drogie tylko w wiekszosci przypadkow nas po prostu nie stac. I jeszcze chyba dlugo nie bedzie a szczytem mozliwosci Kowalskiego pozostanie lekko przechodzony sprzet po Niemcu co plakal jak sprzedawal.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Kolor 28.02.2019 14:08
Jestem użytkownikiem CX-3 i akurat z tym stwierdzeniem się nie zgadzam

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Ana 28.02.2019 14:06
a ten kolor , za.........sty

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Akuku 28.02.2019 14:04
Tylna boczna część nadwozia (słupek C) niezbyt urodziwa. Widoczność do tylu pewnie słaba jak w CX-3.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
bobi 28.02.2019 13:46
Piękne auto , widziałem na żywo w salonie.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama