Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
sobota, 6 grudnia 2025 15:32
ReklamaElmas wędliny

W marcu ruszą prace na odcinku Warka-Radom

W marcu rozpocznie się modernizacja jednotorowego odcinka między Warką a Radomiem. Aktualnie budowane są nowe perony między Czachówkiem a Warką.
W marcu ruszą prace na odcinku Warka-Radom

Źródło: fot. archiwum cozadzien.pl

Postępują prace na środkowym odcinku trasy kolejowej pomiędzy Warszawą a Radomiem. W Sułkowicach, Krężelu, Michalczewie i Gośniewicach widać już konstrukcje nowych peronów. Trwa równolegle montaż fundamentów pod nową sieć trakcyjną. - Do tej pory wykonawca modernizacji Czachówek – Warka zdemontował ponad 15 km torów, 19 km starej sieci trakcyjnej i 11 połówek przepustów. Na 15 kilometrach szlaku usunięto stary tłuczeń. Zdemontowano część starych peronów. Równolegle gromadzone są materiały potrzebne do wykonania modernizacji. Na placu budowy jest już ponad 70 tysięcy ton tłucznia, 50 tysięcy nowych podkładów, 65 km szyn, 26 rozjazdów i 600 płyt, które zamontowane będą na przejazdach kolejowo-drogowych – mówi Karol Jakubowski, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Prace między Warką a Czachówkiem Południowym mają zakończyć się w połowie 2020 roku. Ich głównym celem jest przebudowanie stacji Chynów i Warka oraz przystanków: Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice. W Chynowie i Warce wybudowane zostaną przejścia podziemne wyposażone w pochylnie. Zapewni to lepszy dostęp do pociągów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. - Na wszystkich peronach będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Wymienione zostaną tory na 20 km dwutorowej linii, sieć trakcyjna, 26 rozjazdów. Na styku toru i drogi pozytywnie zmienią się warunki dzięki modernizacji 12 przejazdów oraz budowie wiaduktu drogowego w ciągu DW 731 w Warce – tłumaczy Karol Jakubowski.

Całkowity koszt inwestycji to 216 mln zł z czego 85 proc. wynosi dofinansowanie unijne.

Z kolei w marcu wykonawca rozpocznie modernizację jednotorowego odcinka między Warką a Radomiem. To niestety – jak już informowaliśmy – będzie się wiązało z utrudnieniami dla podróżujących. Do lipca między Strzyżyną  a Radomiem pociągi regionalne zastąpione zostaną autobusami, a składy dalekobieżne zostaną skierowane zmienioną trasą. Następnie, do stycznia 2020 roku zastępcza komunikacja autobusowa będzie obowiązywała między Warką a Radomiem.

Jak informuje Karol Jakubowski z PKP PLK, do połowy 2021 roku między Warką a Radomiem przebudowane zostaną tory na odcinku 45 km. Wybudowany zostanie drugi tor. Stacja Dobieszyn i 6 przystanków: Grabów, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów zyska nowe perony dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wybudowane zostaną też trzy nowe przystanki Stara Wola, w Radomiu przy ulicy Kozienickiej i przy ulicy Żółkiewskiego. Większe bezpieczeństwo zapewnią zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe.

Koszt przebudowy trasy Warka – Radom to 429 mln zł. Po oddaniu całej inwestycji, ma skrócić się czas podróży z Warszawy do Radomia ze 115 minut do 75 minut.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Vvv 26.02.2019 15:35
W którym miejscu w Warce będzie wiadukt, ktoś wie?

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Rondo RADOSŁAWA za 28.000! 26.02.2019 10:14
Radom dziękuje Bogu za PIS.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Duch 25.02.2019 12:21
Najistotniejsza informacja, że wybudowany zostanie drugi tor, została wciśnięta pod koniec artykułu między różne wyliczanki kilometrów, materiałów i budek przystankowych. To właśnie drugi tor a właściwie jego brak degradował Radom do podrzędnego węzła a raczej węzełka komunikacyjnego.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
asoir 25.02.2019 11:18
Wolno, bo dlaczego z Siedlec do Warszawy można dojechać w 55 minut? Odległość ta sama.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Czysty Radom 25.02.2019 07:53
100 kilometrowy odcinek w 75 minut w XXI wieku , to tez nie jakis szał.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
dfg 25.02.2019 08:03
TLK i Intercity pojadą w ok 60 min, bo nie będą zatrzymywać się na mniejszych stacjach.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
hgw 25.02.2019 15:31
pod warunkiem, że będą wyprzedzać osobówki trzecim torem...

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Czerwiec 1976 25.02.2019 07:46
Za ,,rządów,, PO i ich tatusiów oraz dziadków z SLD tylko to miasto niszczono.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
kodman 25.02.2019 07:28
Brawo Ewa Kopacz realizuje swoją wyborczą obietnicę. Wiedziałem że można jej ufać.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Radomianin 24.02.2019 21:22
A przejazd pod ul.Kozienicką ? Miał być nowy .

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
kol 25.02.2019 01:06
No właśnie, typowa inwestycja PKP, do ukończenia robót nikt nie wie jaki będzie ostateczny wygląd infrastruktury, podobnie było z nowymi peronami na radomskim dworcu. Przecież ten wiadukt na ul. Kozienickiej musi być poszerzony do dwóch pasów w każdą stronę wraz z obustronnym ciągiem pieszo-rowerowym, bo po pierwsze muszą tam być pasy do zjazdu na nowy przystanek kolejowy (nie wiem nawet z której strony ma on być), a po drugie pasy umożliwiające zjazd/wjazd na planowaną trasę NS. Myślę, że ta przeprawa i konflikt na linii miasto - PKP PLK jest powodem opóźnienia wydania pozwolenia na budowę torów na miejskim odcinku. BTW PKP PLK kolejny raz w swoich komunikatach zdaje się nie zauważać, że przystanek Stara Wola Gołębiowska to jeszcze teren Radomia :D

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
designer 25.02.2019 12:50
Nie trzeba zjazdów z Kozienickiej na przystanek. Usytuowanie przystanku między Andersa, Struga i torami. Dojazd z Kozienickiej istniejącym na osiedle Gołębiów (ulica Andersa), z przedłużeniem od końcowych przystanków MPK w kierunku torów (przy okazji przystanki też można przybliżyć do torów). Teren przy torach jest prywatny ale niezabudowany, nie będzie problemu z wykupem. Poszerzenie wiaduktu na Kozienickiej nie będzie kolidowało z przystankiem i będzie wspólnym problemem na styku PKP - Miasto w takim samym zakresie jak dotychczas.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
hgw 25.02.2019 15:26
przeciez na kozienickiej sa dwie nitki torów...

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama