Jeszcze pod koniec ubiegłego roku Zdzisław Sipera, wojewoda mazowiecki wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na budowie ponad 2,7 km oraz na kolejne 2,3 km fragmentu południowego wylotu trasy S7 Warszawa - Grójec. Obu decyzjom nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.
Projektowana trasa w przeważającej części prowadzona jest całkowicie nowym korytarzem. W ramach tej inwestycji, podzielonej na trzy odcinki realizacyjne, przewiduje się budowę drogi ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km (powstanie sześć węzłów drogowych), budowę równoległych dróg lokalnych i dojazdowych oraz przebudowę odcinków istniejących dróg publicznych. Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zbudowane zostaną obiekty inżynierskie w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury (m.in. mosty, wiadukty, ściany oporowe i przepusty), dwa Miejsca Obsługi Podróżnych oraz Obwód Utrzymania Drogi. Powstanie system odprowadzenia wód deszczowych z powierzchni dróg wraz z kanalizacją deszczową, oświetlenie drogowe oraz urządzenia organizacji ruchu.
- Realizacja drogi ekspresowej S7 jest inwestycją o znaczeniu europejskim, wpisującym się w tranzytowy układ dróg. Inwestycja wpłynie na skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu – przyznaje Zdzisław Sipiera, wojewoda mazowiecki.
Również pod koniec roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na dofinansowanie unijne trasy S7 z Warszawy do Grójca. Podpisana umowa dotyczy odcinka drogi ekspresowej S7 o długości 29,2 km. Wartość inwestycji to 1, 455 mld zł. Natomiast dofinansowanie unijne wyniesie ponad 542 mln zł.
Prace budowlane w terenie ruszą wiosną 2019 roku, a planowany termin oddania inwestycji to wiosna 2021 roku. Nowy wylot z Warszawy w kierunku południowym pozwoli skrócić czas przejazdu na trasie do Radomia i dalej w kierunku Krakowa.















Napisz komentarz
Komentarze