Dzięki opublikowaniu w sierpniu informacji na stronie Komisji Europejskiej o zamiarze ogłoszenia przetargów, było możliwe skrócenie terminu, do którego można złożyć oferty. Czasu jest niewiele, bo PPL na oferty poczeka do 5 listopada – informuje pasazer.com.
Pierwszy przetarg dotyczy projektu dróg kołowania, płyt postojowych, towarzyszących budowli, parkingów, dróg miejskich, miejsc postojowych i dworców. Drugi dotyczy wykonania projektu budowlanego terminalu, który ma być dostosowany do ruchu czarterowego, przy założeniu, że wszyscy pasażerowie będą podróżować z bagażem rejestrowanym. Ma zostać utworzonych 11 stanowisk postojowych, w tym dwa dla samolotów kodu E, czyli umożliwiających przyjmowania do 350 pasażerów. Jak wnioskuje pasazer.com, zapewni to możliwość goszczenia samolotów szerokokadłubowych.
W pierwszej fazie rozbudowy port lotniczy ma być gotowy na przyjęcie 3 mln pasażerów rocznie, a w fazie drugiej nawet 10 mln. Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” stało się właścicielem lotniska w Radomiu 13 października. PPL zapłacił syndykowi za lotnisko 12,7 mln zł. - W I fazie zainwestujemy w Radomiu 450 mln zł. Dzięki temu powstanie terminal na 30 000 pasażerów, 11 stanowisk postojowych oraz dziewięć „gejtów”. W pobliżu znajdzie się parking na 3 500 aut – mówił podczas podpisania umowy Mariusz Szpikowski, prezes PPL. - Port w Radomiu będzie przystosowany do ruchu czarterowego, co oznacza, że będzie nieco spokojniejszy, niż lotniska biznesowe.
Wkrótce ma zostać ogłoszony trzeci przetarg dotyczący zaprojektowania i wykonania rozbudowy istniejącej drogi startowej o nowy fragment o długości 500 i szerokości 60 metrów.
PPL deklaruje, że w 2020 roku port będzie gotowy przyjąć 6 mln pasażerów.















Napisz komentarz
Komentarze