Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
poniedziałek, 22 grudnia 2025 08:14
Reklama

Niezabezpieczony ładunek i niesprawny tachograf

Mazowieccy inspektorzy transportu drogowego zatrzymali ciężarówkę, którą przewożono sypki ładunek bez plandeki. Podczas kontroli okazało się, że tachograf w pojeździe przeszedł ostatnią legalizację w 2011 roku.

We wtorek (24 lipca) inspektorzy patrolowali nieoznakowanym radiowozem ulice Radomia, zwracając szczególną uwagę na ciężarówki przewożące ładunek bez plandeki i mogące przekraczać dopuszczalną masę całkowitą oraz naciski na osie.

Na ul. Okulickiego zauważyli trzyosiową wywrotkę z ziemią bez założonej plandeki. Pojazd przewoził ładunek z pobliskiej budowy drogi. Został zatrzymany do kontroli i skierowany na wagę przy ul. NSZZ Solidarność.

Rzeczywista masa ciężarówki i naciski na osie nie przekraczały dozwolonych wartości. Okazało się jednak, że analogowy tachograf w pojeździe nie posiada aktualnej legalizacji. Ostatnia została wykonana w 2011 roku. Ciężarówka poruszała się zatem bez aktualnej legalizacji urządzenia od pięciu lat.

Kierujący otrzymał mandat w wysokości 150 złotych za niezabezpieczenie plandeką przewożonego ładunku sypkiego. Natomiast wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne. Za brak legalizacji urządzenia rejestrującego grozi mu kara w wysokości 1000 złotych.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Safran 26.07.2018 06:44
A dla czego kierowca płaci za zabezpieczenie ładunku to obowiązek zaladowca itd łamie prawo transportowe i wyludza kasę na to nie ma paragrafu

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
dert 26.07.2018 08:38
tak, tak, załadowaca odpowiada za zabezpieczenie ładunku. Większej głupoty nie słyszałem. Może "koparkowy" ma wejść na auto i kierowcy plandekę zaciągnąć a "pan" kierowca włoży ręce do kieszeni.....

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
truckdriver 26.07.2018 19:34
Kierowca płaci mandat za przewóz ładunku który jest nie zabezpieczony,bo przykrycie ładunku sypkiego plandeką jest jego zas...ym obowiązkiem. Nie ładowacza,nie spedytora a kierowcy. Każda "ośka" czy "patelnia" jest wyposażona w plandekę. Niestety ich kierowcy najczęściej są zbyt leniwi i na zasadzie "ja tylko kawałek więc nic się nie stanie" nie chce im się pokręcić korbą. Przewożenie piachu czy ziemi bez przykrycia jest niestety nagminne i odpowiednie służby powinny częściej zwracać uwagę na takie pojazdy.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Safran 26.07.2018 06:40
Ciągle bzdurne artykuły żeby udowodnić iż itd to bardzo pożyteczna instytucja tacho co 2 lata legalizacja a to co robią to tylko wykancza ja polski transport

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
GalAnonim 25.07.2018 23:27
Panowie z redakcji pewnie żaden z was nie zauważył że na Struga do potoku została wywypana jakaś dziwna biała sybstancaja. widać miejsce wysypu i zanieczyszczenie wody. Czy to jest normalne, co na to ochrona środowiska czy UM??? Bo z tego co wiem to oni pomimo monitoringu nigdy nic nie widzą

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Kierownik 25.07.2018 22:04
Ile razy w ciągu tych pięciu lat musiałby legalizować tacho i ile by to go kosztowało?

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
truckdriver 26.07.2018 19:30
Legalizacja tachografu jest wykonywana co dwa lata i jednorazowo kosztuje od 250 do 280 zł

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama