Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ.
Policyjne działania „gimbus” na Mazowszu rozpoczęły się w listopadzie ubiegłego roku, potrwają do końca czerwca 2017.
Zadania i zakres kontroli jest bardzo szeroki:
- zapobieganie niebezpiecznym zachowaniom ze strony kierujących „gimbusami” i innych kierujących godzących w ich bezpieczeństwo,
- kontrola stanu technicznego pojazdów, w tym sprawności podstawowych urządzeń i układów mających wpływ na bezpieczeństwo jazdy,
- kontrola terminów badań technicznych,
- sprawdzenie wyposażenia pojazdu
- kontrola stanu trzeźwości kierujących,
- kontrola czasu pracy kierujących,
- sprawdzanie czy liczba osób przewożonych odpowiada liczbie miejsc określonej w dowodzie rejestracyjnym,
- nadzór wykroczeń popełnianych przez innych użytkowników ruchu drogowego wobec dzieci i kierujących autobusami szkolnymi
W lutym podsumowano pierwszy semestr akcji. Uczestniczyło w niej łącznie 764 policjantów oraz 62 funkcjonariuszy innych służb (ITD), którzy skontrolowali 707 autobusów szkolnych. W 51 kontrolowanych pojazdach policjanci stwierdzili nieprawidłowości w stanie technicznym z czego 37 gimbusów nie zostało dopuszczonych do dalszej jazdy.
Funkcjonariusze nałożyli na kierujących kontrolowanymi pojazdami 65 mandatów, w 24 przypadkach zastosowano pouczenia, na dwie osoby skierowano wnioski o ukaranie do sądu. Zatrzymano 51 dowodów rejestracyjnych.
W każdym przypadku kontroli sporządzany był protokół. Każdorazowo niezależnie od wyników kontroli placówki szkolne oraz samorząd lokalny zlecający - wynajmujący transport dzieci jest informowany o wynikach kontroli. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w tych pojazdach zleceniodawca będzie mógł ze swojej strony bezpośrednio interweniować u przewoźnika.
Kolejny etap akcji zakończy się wraz z bieżącym rokiem szkolnym.
Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ.














