Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
niedziela, 21 grudnia 2025 01:32
Reklama

Koniec objazdu pociągami

- Całkowity koszt projektu linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom wyniesie ok. 1 mld 538 mln złotych.W efekcie ruch pociągów na około 89% długości trasy ma odbywać się prędkością 160km/godz. Budowa drugiego toru na odcinku Warka – Radom (obecnie istnieje tylko jeden) zapewni możliwość wprowadzenia lepszego rozkładu jazdy (większa częstotliwość pociągów, większa przepustowość) oraz skrócenie czasu przejazdu między Radomiem a Warszawą o około 60 minut - mówi rzecznik.

Remont mostu kolejowego nad Pilicą dobiega końca. Koniec inwestycji jest planowany na 30 kwietnia i wszystko wskazuje na to, że ten termin zostanie dotrzymany. Od piątku pracownicy układają nowe szyny.Oznacza to koniec - od 30 kwietnia - uciążliwych objazdów na trasie Radom- Warszawa.

Po wyremontowanym moście będzie można jechać 80 km/godz., a cały remont to pierwsza część modernizacji całej linii kolejowej numer 8 między Radomiem a Warszawą.

- Remont mostu kolejowego na Pilicy będzie kosztował ok. 830 tys. zł. Prace polegają głównie na wymianie tzw. mostownic, czyli elementów konstrukcyjnych budowli – mówi rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji Maciej Dutkiewicz.

Do 2015 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują całą linię Warszawa – Radom. Wszystko po to by cała infrastruktura kolejowa na odcinku o długości około 93 km była unowocześniona.

W ramach tej inwestycji zbudowany zostanie też tor o długości około 46 km na odcinku Warka – Radom wraz z rzekami na rzekach Pacynka i Radomka.


Podziel się
Oceń

Reklama