Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
wtorek, 16 grudnia 2025 04:16
Reklama Fotowoltaika

Finisz remontu ulicy Podwalnej

Zakończył się remont ulicy Podwalnej. W poniedziałek (19 listopada) drogowcy malowali pasy na nowym asfalcie. Wykonawca już zgłosił inwestycję do obioru, urzędnicy dokonają tej procedury lada dzień. Koszt zadania to 536 tys. 742 zł.

[gallery id=200]

Roboty na ul. Podwalnej trwały nieco ponad dwa miesiące, czyli o dwa tygodnie dłużej niż wstępnie zakładano. Plany pokrzyżowała trochę drogowcom pogoda, na kilka dni musieli oni wstrzymać większość prac ze względu na atak zimy i obfite deszcze.

W pierwszej kolejności rozebrano stare krawężniki i chodniki na odcinku od ul. Narutowicza do skrzyżowania z Tochtermana i Kanałową. Nowe trotuary i zjazdy z posesji ułożono z betonowej kostki. Ten sam materiał posłużył również do budowy zatok parkingowych.

W trakcie remontu chodnik przebiegający na wysokości kostnicy oraz kaplicy przesunięto pod samo ogrodzenie. Dzięki temu udało się wygospodarować miejsce na zatokę dla autokarów często parkujących w tym miejscu. Dotychczas stały one na jezdni, blokując pas ruchu w kierunku ul. Wałowej.

Wzdłuż całej ul. Podwalnej stanęły nowe latarnie. Zamontowano tradycyjne oprawy sodowe, emitujące żółte światło. Tymczasem zdecydowanie lepiej sprawdzają się nowoczesne panele LED-owe. Miejscy drogowcy tłumaczą, że nie zamontowali ich ze względów oszczędnościowych. Jednak nie wykluczają, że być może za pewien czas wymienią tradycyjne oprawy na energooszczędne panele.

- Remont ulicy Podwalnej już się zakończył. Wykonawca ułożył warstwę ścieralną na całej długości ulicy i zgłosił inwestycję do odbioru technicznego. Odbiór przeprowadzimy w najbliższym czasie - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Wykonawcą inwestycji jest radomski Budromex, który wycenił swoje prace na 536 tys. 742 zł. Pieniądze na to zadanie pochodzą z oszczędności miejskich drogowców na tegorocznych przetargach. Kilka inwestycji udało się bowiem zrealizować za sporo mniejsze kwoty, niż wstępnie szacowano.

W przypadku remontów ulic Limanowskiego, Podwalnej i Warszawskiej miasto postanowiło zastosować nieco tańszą technologię. Zrezygnowano bowiem z kosztownej wymiany podbudowy jezdni. Przeprowadzone badania wykazały, iż śmiało można ułożyć nowy asfalt na dotychczasowe podbudowy.


Podziel się
Oceń

Reklama