
,,Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski” został ustanowiony przez Radę Ministrów w maju 2002 roku. Jest on wyrazem uznania przez nasz kraj standardów europejskich w zakresie ochrony zdrowia mieszkańców i zanieczyszczenia środowiska.
Urząd Miejski w Radomiu kontynuuje realizację ,,Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Miasta Radomia” przyjętego w 2010 roku. Tylko w poprzednim roku do UM wpłynęło 70 deklaracji wykonania demontażu azbestowych dachów. Nie wszyscy jednak zgłaszający się do programu, w późniejszym czasie przystąpili do realizacji swoich planów. Władze miasta poprzez program mają nadzieję, że w tym roku osób chętnych do pozbycia się azbestu ze swoich posesji będzie więcej.
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa UM apeluje do właścicieli nieruchomości, którzy w bieżącym roku mają zamiar wykonać demontaż pokryć dachowych, o dość pilne składanie wniosków, ponieważ t
ermin mija 15 marca.Wnioski wraz załącznikami dostępne są na stronie internetowej: www.bip.radom.pl (w zakładce: załatw sprawę, ochrona środowiska i rolnictwa). Można je też pobrać osobiście w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa - pokój 314, gdzie także przyjmowane są wnioski.
Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu (048) 36 – 20 – 692.
Źródło: UM
Red. ŁG













