Przedstawiciele Parlamentu Młodzieży Miasta Radomia sprawdzili, jak radni komunikują się z mieszkańcami przez Internet. Do jakich wniosków doszli? Spośród 28 radnych 16 posiada konto na popularnym portalu społecznościowym Facebook.
- Niekoniecznie są tutaj aktualne i przeznaczone do działalności publicznej dane – wyjaśnia Mateusz Wojcieszak, koordynator akcji. - Tylko jeden radny prowadzi stronę publiczną tzw. fan page. Trzech radomskich polityków lokalnych można znaleźć na popularnym Twitterze. Ale tylko jedno konto jest aktualne – wyjaśnił Mateusz Wojcieszak.

Według związanej z radomskimi uczelniami dr Anety Śledź, specjalisty ds. marketingu politycznego i rozwoju regionalnego, Internet staje się jednak coraz popularniejszym narzędziem kampanii wyborczych. Ale potwierdza też, że przed wyborami lokalni politycy zawsze są bardziej aktywni na każdym polu.

Aneta Śledź uważa też, że jeśli chodzi o Internet, to czekają nas ciekawsze kampanie wyborcze.
- Myślę, że w przyszłości kampanie prowadzone za pośrednictwem Internetu będą coraz bardziej rozbudowane, interesujące. Politycy i kandydaci będą chcieli zaskakiwać, aby zdobyć „lajka” - stwierdziła dr Aneta Śledź.
Przypomnijmy, że parlament Młodzieży Miasta Radomia wprowadził mobilną aplikację na smartfony „Poznaj swoich radnych”, mającą pomóc mieszkańcom miasta w kontakcie z lokalnymi politykami. Więcej o niej TUTAJ.














