Instytut Millward Brown /SMG KRC prowadzi je od kilkunastu lat i jest dzisiaj jedynym ośrodkiem przeprowadzającym takie badania.
Zestawienie za ostatnie pół roku prezentujemy poniżej, wraz z tzw. opisem wskaźników – czyli czego, kogo i kiedy – dotyczą. By nie było wątpliwości, manipulacji i innych „zabiegów” ;-)
WYNIKI SŁUCHALNOŚCI STACJI RADIOWYCH
RADOM
Radio Track - Millward Brown / SMG-KRC.
Radom, grupa wiekowa: 15-75 lat (wszyscy słuchający),
wskaźnik: udział w czasie słuchania, cały tydzień (poniedziałek – niedziela)
źródło: rnl.pl
okres: sierpień 2014 r. – styczeń 2015 r.
|
|
|
|
|
|
„Udział w czasie słuchania” – najważniejszy wskaźnik badań, mówiący o rzeczywistej pozycji radia na rynku; najistotniejszy wskaźnik brany pod uwagę przez domy mediowe, agencje reklamowe i reklamodawców.
Określa, jaki procent czasu poświęconego na słuchanie radia ogółem
przypada na daną stację radiową. W uproszczeniu - wylicza się go mnożąc „zasięg
dzienny”* przez czas słuchania radia.
Wysoki poziom „udziału w czasie słuchania” w uproszczeniu ukazuje dużą ilość Słuchaczy długo słuchających konkretnego radia. Stąd jest to najważniejsza informacja dla reklamodawców.
*„Zasięg dzienny” – pośredni wskaźnik badań ukazujący wyłącznie ilość Słuchaczy, którzy zadeklarowali włączenie danej stacji radiowej, choćby na chwilę w ciągu doby. Tym samym nie bierze pod uwagę czasu spędzonego na słuchaniu danej stacji i dlatego nie powinien być brany pod uwagę przez reklamodawców.













