20 listopada 2014 roku senator Wojciech Skurkiewicz skierował do premier Ewy Kopacz oraz minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak pismo, w którym zapytał o to, kto personalnie jest odpowiedzialny za opóźnienia modernizacji linii kolejowej nr 8 oraz co stanie się z pieniędzmi z Programu Operacyjnego "Infrastruktura i środowisko", przeznaczonymi na tę inwestycję? Oprócz tego polityk PiS chciał dowiedzieć się, kiedy rozpocznie się remont odcinka Warka - Radom, czy w ramach modernizacji "ósemki" powstanie most na rzece Pilicy i kiedy zakończą się prace na poszczególnych etapach inwestycji.
Ministerstwo odpowiedziało na pytania senatora Skurkiewicza. Jak wynika z pisma podpisanego przez sekretarza stanu Zbigniewa Rynasiewicza, w trakcie prac nad opracowaniem niezbędnej dokumentacji, konieczne było stworzenie nowych map z podziałem nieruchomości oraz wprowadzenie zmian w samym projekcie przebudowy linii. Oprócz tego w maju 2014 roku spółka PKP PLK S.A. rozwiązała umowę z wykonawcą prac projektowych dla odcinka Czachówek - Radom. W związku z tymi problemami część zadań została przesunięta do realizacji w perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014 - 2020.
Jednocześnie Zbigniew Rynasiewicz poinformował, że niewykorzystane pieniądze zarezerwowane na remont odcinka Warszawa - Warka w latach 2007 - 2013 zostaną przeznaczone m.in. "na realizację innych projektów szynowych". Ministerstwo zapewniło również, że dla odcinka Warka - Radom pozwolenie na budowę zostanie pozyskane na przełomie 2017 i 2018 roku. Wtedy dopiero ruszy modernizacja, która ma się zakończyć, zgodnie z planem, w 2020 roku.
Sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury i rozwoju zapewnił także, że w ramach przebudowy linii kolejowej nr 8 planowana jest budowa nowego mostu z drugim torem na rzece Pilicy.
- Niestety, ale odpowiedzi, które uzyskałem z ministerstwa są zaskakujące, a w niektórych punktach nawet żenujące. Jestem pełen obaw, czy faktycznie ta inwestycja zakończy się w 2020 roku. A przecież dla radomian jest to kluczowe przedsięwzięcie - stwierdził senator Wojciech Skurkiewicz.
Przypomnijmy, że we wtorek, 20 stycznia zostanie zamknięte przejście przez tunel podziemny stacji kolejowej Radom - tym samym rozpocznie się - wg planów trwający rok - remont stacji. Jest to jeden z elementów modernizacji linii kolejowej nr 8.













