Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
czwartek, 25 grudnia 2025 12:43
Reklama

Biletomaty zbyt trudne w obsłudze

Zdarzające się od czasu do czasu przypadki usterek w funkcjonowaniu radomskich biletomatów są w zdecydowanej większości spowodowane ich niewłaściwą obsługą przez klientów. Urządzenia blokują się na przykład podczas próby zapłacenia zniszczonymi monetami i banknotami lub wkładania pieniędzy w przeznaczone nie do tego szczeliny.


MZDiK na bieżąco monitoruje funkcjonowanie wszystkich biletomatów. W logach tych urządzeń są zapisywane wszelkie informacje o transakcjach przeprowadzanych przez pasażerów i ewentualnych usterkach. Z logów wynika jasno, że zdecydowana większość błędów w działaniu urządzeń jest, niestety, spowodowana ich niewłaściwą obsługą. MZDiK posiada całą kolekcję mocno uszkodzonego bilonu, którym próbowano płacić za bilety autobusowe. Monety skrzywione lub z mechanicznie uszkodzonym obrzeżem są w stanie zablokować tak zwany tor monet wewnątrz biletomatu. W efekcie tego, do momentu przyjazdu na miejsce techników, kolejni pasażerowie nie mogą zapłacić gotówką, a tylko kartami płatniczymi. To samo dotyczy również bilonu pochodzącego z innych krajów bądź monet okolicznościowych, których waga i wielkość odbiega od standardowych dwu- czy pięciozłotówek.

[gallery id=1837]

Mimo że na każdym biletomacie są naklejki informujące o tym, gdzie znajduje się kieszeń do banknotów albo czytnik kart płatniczych, nie są rzadkością przypadki wpychania monet w szczeliny przeznaczone na banknoty, a nawet do... czytników kart płatniczych. Zdarzają się także próby płacenia za bilety czy doładowania 20- albo 50-złotówkami tak zniszczonymi, że powodują one zablokowanie urządzenia. Niektórzy pasażerowie próbują z kolei płacić za bilet przed wybraniem na monitorze jego rodzaju i sposobu płatności. Tymczasem tryb postępowania wyświetla się na ekranie!



Podziel się
Oceń

Reklama