Przetarg miał na celu wyłonienie
operatora, który będzie przez 10 lat obsługiwał linie 3, 8 i 13
(choć w razie potrzeby może zostać również skierowany na inne
trasy w ramach całej sieci komunikacyjnej MZDiK). W tym okresie
autobusy zwycięskiej firmy pokonają łącznie około 13 milionów
kilometrów. Zgodnie z założeniami, pojazdów ma być 23, z czego
maksymalnie 22 w ruchu i jeden rezerwowy. Wszystkie powinny być
wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 roku. Muszą mieć ponad
11,5 metra długości, troje drzwi, niską podłogę, minimum 95
miejsc dla pasażerów (w tym przynajmniej 25 siedzących oraz
dodatkowo po jednym miejscu na wózki: dziecięcy i inwalidzki). Nowe
autobusy muszą spełniać normę emisji spalin EURO-6, być
wyposażone w klimatyzację, ogrzewanie, monitoring, nagłośnienie,
system automatycznego zliczania pasażerów wysiadających i
wsiadających oraz łączność radiową kierowców z bazą. Pojawią
się w nich również urządzenia Systemu Dynamicznej Informacji
Pasażerskiej oraz Radomskiej Karty Miejskiej. Pojazdy będą
oczywiście pomalowane w obecnie obowiązujące barwy miejskie,
zgodnie ze strategią marki Radomia.
Przypominamy, że na
realizację powyższego zamówienia na obsługę linii
przeznaczyliśmy 88.560.000 złotych brutto. W przetargu startowało
siedmiu oferentów (w tym jedno konsorcjum). Zainteresowani chcieli
wykonywać przewozy za kwoty od 79.606.800 do 97.297.200 złotych
brutto. Najtańszą ofertę przedstawiło konsorcjum firm:
Dolnośląskie Linie Autobusowe z Wrocławia, Meteor z Jaworzna oraz
Irex-4 ze Świętochłowic. I to właśnie ono wygrało przetarg.
Zwycięzca zaproponował w swojej ofercie, że będzie wozić
pasażerów w Radomiu autobusami marki Solaris Urbino.
-
Jeżeli żaden z pozostałych oferentów nie złoży odwołania od
wyniku postępowania, to będziemy mogli niezwłocznie podpisać
umowę z konsorcjum firm DLA, Meteor i Irex-4. Będzie musiało ono
wprowadzić do eksploatacji pierwszych osiem pojazdów najpóźniej w
170 dniu od podpisania wspomnianego dokumentu. Pięć dni później
powinno kursować łącznie 15 nowych autobusów, a po kolejnych
pięciu dniach musi być już komplet - powiedział Dariusz Dębski,
rzecznik MZDiK. Umowa z nowym operatorem kilku radomskich linii
będzie obowiązywała przez 120 miesięcy, licząc od daty zawarcia
umowy, czyli do wiosny 2026 roku.














