Pieczywo pełnoziarniste - cztery mity

Pieczywo pełnoziarniste - cztery mity
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ.

Pieczywo pełnoziarniste jest niskokaloryczne

Upowszechniło się przekonanie, że skoro pieczywo pełnoziarniste jest lepsze dla utrzymania szczupłej sylwetki, to oznacza, że musi być niskokaloryczne. W istocie jest inaczej. 100 g chleba żytniego pełnoziarnistego dostarcza 200 – 250 kcal, czyli mniej więcej tyle ile chleb biały. Jednak chleb z pełnego ziarna polecany jest osobom odchudzającym się, ze względu na dużą zawartość błonnika, witamin i składników odżywczych.

Pieczywo z pełnego ziarna można jeść na okrągło

Wiele osób uważa, że jeśli coś jest uznawane za zdrowie, to można jeść to bez ograniczeń. W rzeczywistości objadanie się tego typu pieczywem może skutkować problemami z układem pokarmowym. Tak, jak we wszystkim, również w spożywaniu pełnoziarnistego pieczywa należy zachować umiar.

Pełnoziarnisty i wieloziarnisty to jedno i to samo

To, że jakiś produkt nosi nazwę wieloziarnisty nie oznacza, że wyprodukowany został z nieoczyszczonej mąki. Często na skórce ciemnego pieczywa umieszczane są ziarna, a kupującemu wydaje się, że trafił na zdrowe pieczywo. Niestety tak nie jest. Dobry chleb powinien składać się z mąki (najlepiej przede wszystkim typ 3000, ewentualnie typ 2000 lub typ 1850), wody, zakwasu i soli.

Chleb razowy nie posiada wartościowych składników

Zwolennicy diety paleo twierdzą, że chleb (niezależnie czy zrobiony z mąki oczyszczonej czy nie) nie posiada żadnych ważnych składników. Oczywiście jest to nieprawdą. Chleb pełnoziarnisty zawiera wiele witamin: głównie witamin z grupy B oraz witaminy E, a także składników mineralnych (żelaza, magnezu, cynku, wapnia, fosforu). Zawiera również fitoestrogeny i sterole. Pełnoziarniste pieczywo ma niski indeks glikemiczny i niski poziom tłuszczu. Należy jednak pamiętać, że pieczywo pełnoziarniste nie może być traktowane jako nieocenione źródło tych składników. Trzeba byłoby zjeść ponad pól kilograma (ok. 13 – 16 kromek) naprawdę dobrego pieczywa by pokryć zapotrzebowanie organizmu na witaminę B1, magnez czy cynk.

Pieczywo pełnoziarniste jest cenny składnikiem codziennej diety. Warto jednak szukać tego najbardziej wartościowszego.

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ.

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy