Ćwiczenia dłoni dla komputerowców

Ćwiczenia dłoni dla komputerowców
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

By zachować sprawność palców, kości śródręcza i nadgarstka wystarczy codziennie ich używanie. Jeśli jednak twoja dłoń większość czasu spędza na komputerowej myszce warto poćwiczyć kilka minut dziennie, by poprawić krążenie i utrzymać mocne mięśnie. Zestaw ćwiczeń ręki zalecany jest dla artystów, sportowców oraz osób które przeżywają ciągły stres.

Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ.

Przydatne przyrządy

W sklepach z artykułami sportowymi i rehabilitacyjnymi znajdziemy wiele przyrządów do ćwiczenia dłoni i ręki. Jednym z najpopularniejszych jest niewielka silikonowa piłeczka lub silikonowe jajo. Pozwalają one na wykonywanie ćwiczeń w których pracują mięśnie dłoni, nadgarstka i całego przedramienia. Ćwiczenia z piłeczką pomagają wzmocnić chwyt, zwiększają sprawność i zwinność oraz poprawiają krążenie.

Na biurkach komputerowców znaleźć można również przyrządy zwane ściskaczami – do ćwiczenia mięśni dłoni i przedramienia, poprzez zaciskanie przyrządu. Podobnym wynalazkiem jest Digi-flex - unikatowy przyrząd do ćwiczeń mięśni dłoni, przedramienia i palców. Angażując do pracy każdy palec z osobna pozwala na szybszy proces rehabilitacji i wzmocnienie mięśni. Ze względu na różne stopnie oporu może być wykorzystywany w rehabilitacji jaki i ćwiczeniach siłowych oraz fitness.

Piłeczki, wałek i ringo z kolcami również mogą być wykorzystywane do masażu terapeutycznego jak również ćwiczeń poprawiających zręczność dłoni. Posiadają miękkie wypustki, które podczas masażu redukują napięcie w mięśniach oraz powodują ich rozluźnienie i odprężenie. Ćwiczenia z piłeczkami kolcowymi pozwalają na wzmocnienie i uelastycznienie mięśni oraz na poprawienie koordynacji mięśniowej rąk i stóp. 

Wybrane ćwiczenia:

Mocno „rozciapierz” palce dłoni, przytrzymaj napięte 5 sekund, rozluźnij. Powtórz ćwiczenie kilka razy
Przez kilka minut dziennie ugniataj miękką piłeczkę, angażując w to zadanie wszystkie palce. Możesz wykorzystać do tego dziecięcą ciasto linę.
Stojąc połóż dłonie na biurku i naciskaj nimi mocno na blat. Rozluźnij i powtórz ćwiczenia trzy razy.
Siedząc przy biurku udawaj, że grasz na pianinie
Jedną dłonią masuj drugą, możesz też delikatnie ją ugniatać oraz masować delikatną szczotką.



Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ.

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy