Błędy jakich powinniśmy unikać na siłowni

Błędy jakich powinniśmy unikać na siłowni
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ


Ciągłe powtarzanie tych samych ćwiczeń. Codzienne powtarzanie tych samych ćwiczeń szybko nudzi. Dodatkowo cały czas ćwiczysz te same grupy mięśniowe, nie dając im czasu na odpoczynek i regenerację. Ważne jest, aby każda grupa mięśniowa odpoczywała co najmniej 48 godzin. Aby trening był efektywny, musisz zmieniać zestawy ćwiczeń, aby twoje mięśnie się nie rozleniwiły, a mózg nie nudził. Trenuj każdą grupę mięśniową raz w tygodniu i pamiętaj, że odpoczynek jest tak samo ważny jak praca.

Zły dobór obciążenia. Zbyt duże obciążenie może sprawić, że szybko doznasz kontuzji. Zbyt lekki ciężar natomiast sprawi, że tylko tracisz czas. Jeśli nie wiesz, jaki rodzaj obciążenia jest dla ciebie najlepszy, spytaj trenera na siłowni; pomoże dobrać odpowiednie dla ciebie obciążenie. Zaczynaj od najlżejszych ciężarów. Jeśli podnosisz w serii 20-powtórzeniowej ciężarek bez problemów i skurczy, zwiększ obciążenie.

Jeden rodzaj treningu. Wybierasz jeden rodzaj treningu, bo uważasz, że jest ci potrzebny? Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że aby schudnąć czy wyrzeźbić sylwetkę, nie możesz wykonywać na okrągło jednego typu treningu. Aby twoje wizyty na siłowni były efektywne, musisz mieszać systemy treningowe. Np. trening aerobowy pozwoli ci spalić tłuszcz, a trening siłowy pozwoli wyrzeźbić mięśnie.

Zła technika wykonywania ćwiczeń. Zła postawa ciała sprawia, że automatycznie źle ustawiamy ciało podczas treningu, a co za tym idzie narażamy się na urazy i kontuzje. Jeśli nie jesteśmy pewni, jak prawidłowo wykonać dane ćwiczenie, zawsze możemy spytać trenera. Prawidłowa postawa pozwoli nam na zwiększenie efektywności treningu i uniknięcie nieprzyjemnej kontuzji.

Brak rozgrzewki przed treningiem. Przychodząc na siłownię od razu rzucasz się do treningu? To błąd! Zawsze musisz zrobić 15-minutową rozgrzewkę, która pozwoli rozgrzać mięśnie i przygotować ciało do pracy. Rozgrzewka pozwoli podnieść temperaturę ciała, dzięki czemu mięśnie będą się kurczyć z większą siłą. Przygotowuje też twoje mięśnie do konkretnych ćwiczeń, które będziesz wykonywał.

Brak stretchingu. Po zakończeniu treningu nie uciekaj od razu do szatni pod prysznic. Poświęć kilka minut na rozciągnięcie mięśni. Spięte, sztywne lub pokurczone ciało to potencjalne skutki uboczne treningu. Stretching niweluje wszystkie te objawy. W czasie stretchingu (bez względu na to, czy wykonujesz go przed czy po treningu) mięśnie są naciągane i dotleniane. Szybciej się dzięki temu regenerujesz, a twój proces superkompensacji przebiega bez zakłóceń. Nie doświadczasz wtedy przykrego stanu zapalnego włókien mięśniowych, pospolicie zwanego zakwasami, a stawy i kości nie są nadmiernie obciążone czy też nadwerężone, co sprzyja rozwojowi ich wytrzymałości oraz elastyczności.

Zbyt szybkie ćwiczenia. Na siłowni nikt cię nie goni, nie pospiesza. Nie musisz wykonywać ćwiczeń zbyt szybko. Ćwicząc powinieneś postawić na jakość, a nie ilość. Pamiętaj, że prędkość wykonywania ćwiczeń nie wpłynie na tempo, w którym twoje mięśnie zostaną zbudowane. Ważne jest, aby zadbać o jakość ćwiczeń, gdyż wtedy trening będzie efektywny i przyniesie zamierzone rezultaty.

Jedz po treningu. Jeśli skończyłeś trening, musisz zadbać o dostarczenie odpowiednich składników odżywczych, które ułatwią regenerację. Podstawą jest pełnowartościowe białko, które znajdziesz, chociażby w twarogu czy rybie. Aminokwasy z białka posłużą do odbudowy uszkodzonych włókien mięśniowych, a glukoza zasili szlaki energetyczne i, ewentualnie, rezerwy glikogenowe.


Aleksandra Załęska, fit.pl, fot. archiwum cozadzien.pl

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

#WieszPierwszy

Ostatnio komentowane

Polecamy