Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Na Sadków przyjechali inspektorzy MON!


Dziś, 2 sierpnia, o godz. 11 na lotnisku wojskowym zjawili się członkowie Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, w której skład wchodzą inspektorzy MON ds. bezpieczeństwa lotów. Zajmują się badaniem przyczyn środowej awarii Orlika. Loty tych statków powietrznych zostały zawieszone do momentu zbadania zdarzenia.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+


- W środę o godzinie 16.22 na lotnisku 42 Bazy Lotnictwa Szkolnego na Sadkowie awaryjnie wylądował samolot PZL-130 Orlik w wersji TC-1 o numerze bocznym 046. Załoga wykonywała lot do strefy pilotażu, po zakończeniu tego zadania wracali na lotnisko. Przy podejściu do lądowania stwierdzili, że nie wysuwa im się prawa goleń podwozia. Załoga zameldowała to służbom naziemnym i wykonali czynności przewidziane w instrukcji techniki pilotowania, czyli próbowali awaryjnie wypuścić podwozie, ale mimo tych działań nie udało im się wysunąć prawego koła. W tym czasie zużyli paliwo do bezpiecznego poziomu, aby było jak najmniejsze ryzyko jakiegokolwiek nieprzewidzianego wypadku, np. pożaru – tłumaczy ppłk Artur Goławski, rzecznik Dowództwa Sił Powietrznych.

Jak podkreśla rzecznik, piloci zadziałali profesjonalnie. Instruktorem był ppłk pilot Maciej Wilczyński – pilot klasy mistrzowskiej z nalotem około 2 tys. godzin. Jego uczniem, który siedział w przedniej kabinie był plutonowy podchorąży Paweł Klimkowski. Po podjęciu decyzji o podejściu do lądowania bez wysuniętej prawej goleni, instruktor przejął stery i bezpiecznie posadził maszynę na pasie startowym lotniska na Sadkowie. Manewr przebiegł bez jakichkolwiek następstw, sam Orlik został nieznacznie uszkodzony.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Przypomnijmy:  Obecnie trwa modernizacja maszyn do wersji TC-II. Wymieniane są istotne części samolotów takie, jak silniki czy skrzydła, tak więc jest to duża ingerencja w konstrukcję maszyn. Modernizację przeprowadza baza na Okęciu  Podpułkownik Artur Goławski zaznacza, że ich sprawność nie odbiega od sprawności innych statków powietrznych produkcji polskiej ,które znajdują się w siłach powietrznych.

 

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy