Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Internetowe debaty radnych - podsumowanie

Internetowe debaty radnych - podsumowanie

Za nami dwie debaty internetowe kandydatów do Rady Miasta w Radomiu. Nasze spotkania obejrzano już ponad 1200 razy – 1200 potencjalnych wyborców, którzy 16 listopada przed urną wyborczą będę mogli oddać świadomy głos.

Podczas debaty kandydatów z okręgu nr 1 (Jerzy Zawodnik/PO, Robert Fiszer/PiS, Rafał Dziewięcki/KNP, Patryk Fajdek/Wolny Radom, Mariusz Fogiel/Radomianie Razem) dominowały tematy ogólnomiejskie. Wszyscy (prócz radnego Fiszera) negatywnie odnieśli się do teraźniejszego sposobu funkcjonowania Straży Miejskiej, podnosząc niebezpieczne wchodzenie w kompetencje policji oraz nastawienie na zysk z mandatów. Robert Fiszer bronił strażników podając pokaźne statystyki dotyczące interwencji porządkowych, ekologicznych i związanych z ruchem drogowym.
RELACJA VIDEO Z DEBATY: https://www.youtube.com/watch?v=v50xKx5SKkw

Mariusz Fogiel (Radomianie Razem/Marzena Wróbel) podkreślał ważność budowy trasy NS, która odciążyłaby centrum miasta z ruchu kołowego. Wg. Fogla tramwaj miejski jest rozwiązaniem przyszłościowym, ale stanowczo nie do wykonania w najbliższym czasie. Rafał Dziewięcki z Kongresu Nowej Prawicy postulował wyłączenie centrum z ruchu samochodowego, budowę parkingów typu PARK&RIDE (dla parkujących bezpłatne przejazdy komunikacją) oraz rozbudowę systemu ścieżek rowerowych. Na problem zaniedbanej estetyki miejskiej odpowiadał wielkopowierzchniowymi muralami. Robert Fiszer z Prawa i Sprawiedliwości skupił się na konkretnym rozwiązaniu ostatniego problemu – uważa, że uchwała Rady Miasta o reklamie, a także silniejszy lobbing krajowy w Sejmie RP pomoże w walce z wszędobylską reklamą. Fiszer wskazuje, że dla poprawy bezpieczeństwa w swoim okręgu będzie zabiegać o zwiększenie jednostek patrolujących i monitoringu. Patryk Fajdek (Wolny Radom) podkreślał fatalny stan ul. Bławatnej, a także problem zbyt drogich cen biletów autobusowych. Wg. niego rozwiązaniem będzie drastyczne obniżenie cen dla osób nieletnich, emerytów i bezrobotnych oraz rozwinięcie alternatywnych środków transportu, np. systemów rowerów miejskich.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Internetowe spotkanie z kandydatami z okręgu nr 4 (Mateusz Tyczyński/PO, Kazimierz Woźniak/Radomianie Razem, Leszek Syta/Wolny Radom, Mateusz Warchoł/SLD, Piotr Sztuka/PiS, Marcin Nazimek/KNP) było mocno nastawione na sprawy lokalne dotykające bezpośrednio mieszkańców okręgu.

RELACJA VIDEO Z DEBATY: https://www.youtube.com/watch?v=lS24dCGuc30

Mateusz Tyczyński z Platformy Obywatelskiej wprowadził nowy, autorski pomysł biletów komunikacji miejskiej za 1 zł w obrębie strefy płatnego parkowania, tak aby zachęcić kierowców do przesiadania się w autobusy. Podkreślił swoje starania o budowę nowych przejść dla pieszych, rozbudowę ścieżek rowerowych, a także biegowych i ciągów pieszych. Kazimierz Woźniak z Komitetu Wyborców Marzeny Wróbel uważa, że system drogowy w jego okręgu jest „znośny”, należy jednak poprawić przepustowość zatłoczonej ulicy Wernera. Warto też poprawić jakość ulic gruntowych, a z perspektywy pracownika spółdzielni i mieszkańca osiedla podkreślił ważność małych parków i terenów zielonych. Marcin Nazimek (KNP) jest przeciwny rozbudowie ścieżek rowerowych kosztem ulic, a pomysł na tramwaj miejski nazywa „fanaberią”. Chciałby także sprywatyzować MPK. Leszek Syta z Wolnego Radomia wyszedł z inicjatywą wprowadzenie liczników czasu przy sygnalizatorach oraz budowy systemu rowerów miejskich. Mateusz Warchoł z SLD mówił o swoich planach budowy ścieżek rowerowych na osiedlu Michałów. Piotr Sztuka z PiS wskazał problem ulicy Kapturskiej, a pomysł budowy linii tramwajowej uważa za słuszny i udany.

W naszych pierwotnych planach miały odbyć się aż cztery debaty. Niestety za względu na brak zainteresowania kandydatów lub brak możliwości skontaktowania się z nimi (sic!) jesteśmy zmuszenie zakończyć projekt na dwóch spotkaniach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K


PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy