Zespół Szkół Spożywczych i Hotelarskich istnieje od 1947 roku. Kształci młodzież w różnych zawodach z zakresu gastronomii, hotelarstwa i turystyki.
Kształcenie praktyczne odbywa się w pracowniach szkolnych oraz obiektach świadczących usługi hotelarskie, gastronomiczne i turystyczne w kraju i za granicą.
DoÂÂ dyspozycji uczniów oferujemy pracownie:
- technologiczno-żywieniowe,- technologii gastronomicznej z obsługą konsumenta,
- hotelarską,
- produkcji i techniki cukierniczej,
- komputerowe ze stałym dostępem do Internetu,
- ekonomiczną i techniki biurowej,
- Centrum Informacji Multimedialnej,
- gabinety językowe i pracownie przedmiotowe,
- sale gimnastyczne, siłownię i boisko
W ramach szkolenia pracownie prowadzą działalność produkcyjną w zakresie:
- przygotowania i wydawania posiłków obiadowych dla uczniów i konsumentów,
- przygotowania i obsługi przyjęć okolicznościowych oraz bankietów na zamówienie,
- wyrobu produktów garmażeryjnych,
- organizacji wyżywienia i zakwaterowania dla gości zagranicznych goszczących w naszej szkole.
W pracowni technologii gastronomicznej z obsługą konsumenta uczniowie poznają tajniki:
- właściwej obsługi gościa,
- przyjmowania i rejestrowania zamówienia,
- projektowania, aranżacji sal i pomieszczeń konsumpcyjnych,
- oceny jakości, dekoracji i estetyki podawanych potraw.
Organizacja zajęć obsługi konsumenta odbywa się z możliwością podawania potraw przygotowanych przez uczniów na zajęciach praktycznych.
W pracowni produkcji cukierniczej uczniowie zajmują się:
- wypiekiem ciast i ciastek o różnych gramaturach i kształtach, przekładanych nadzieniami oraz różnego rodzaju polewami i kuwerturą,
- dobieraniem surowców do produkcji określonego wyrobu cukierniczego,
- dobieraniem, eksploatacją i konserwacją narzędzi i maszyn stosowanych w produkcji wyrobów cukierniczych.
Pracownia hotelarska
posiada część recepcyjną i cztery jednostki mieszkalne z dwiema łazienkami.
W czasie zajęć również o charakterze ćwiczeń uczniowie uczą się fachowej, kompleksowej obsługi gościa hotelowego (recepcja, służba piętrowa, gastronomia, usługi komplementarne), a także zbierania danych, gromadzenia informacji, kreowania rozwoju i planowania różnego rodzaju usług hotelarskich.
[email protected]