Pozycjonowanie stron (SEO) – co to takiego?
Pozycjonowanie stron internetowych, czyli SEO (skrót pochodzi od anglojęzycznego Search Engine Optimization) to – najprościej mówiąc – proces, na który składają się działania techniczne, prowadzone w witrynie oraz działania marketingowe, realizowane na stronie WWW i poza nią. Ich nadrzędnym celem jest zwiększenie widoczności danej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania, co bardzo pozytywnie przekłada się na sprzedaż.
SEO jest dziedziną wymagającą nieustannie aktualizowanej wiedzy, kwalifikacji i sporego doświadczenia. Jej zdobycie jest czasochłonne, dlatego – zamiast zajmować się pozycjonowaniem strony internetowej samodzielnie, warto nawiązać współpracę z profesjonalną agencją, której domeną jest właśnie SEO. Taką firmą jest na przykład SEM Assistant, której ofertę znaleźć można pod adresem http://sem-assistant.com/oferta/pozycjonowanie/.
Korzyści z SEO
Pozycjonowanie strony internetowej w profesjonalny, zgodny z aktualnymi wytycznymi Google sposób niesie z sobą wiele korzyści. Wśród nich szczególnie warto wymienić następujące:
- pozycjonowanie pozwala zwiększyć widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania;
- SEO pomaga zwiększyć organiczny ruch na stronę internetową;
- pozycjonowanie sprawia, że wzrasta bezpośredni ruch na stronie internetowej;
- SEO pozytywnie wpływa na rozpoznawalność i świadomość marki;
- pozycjonowanie pomaga zwiększyć branżową przewagę konkurencyjną;
- SEO sprawia, że zwiększa się liczba ofertowych zapytań;
- pozycjonowanie pomaga we wzroście liczby potencjalnych klientów;
- pozycjonowanie pozwala skutecznie zwiększyć sprzedaż.
W jaki sposób SEO zwiększa sprzedaż?
Odpowiednio i nieustannie prowadzone działania z zakresu SEO pozwalają skutecznie wpłynąć na wzrost sprzedaży i przynosić długookresowe efekty.
Dzięki zoptymalizowaniu strony internetowej pod kątem technicznym (m.in. zmiany w kodzie, zmiany w adresach URL, zmiany w strukturze witryny itd.) oraz dopracowanie jej pod kątem marketingowym (m.in. content marketing, link building, frazy kluczowe itd.), witryna zaczyna się pojawiać coraz wyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania na frazy, które internauci wpisują do wyszukiwarki. To sprawia, że na stronę docelową trafiają osoby najprawdopodobniej zainteresowane ofertą, która odpowiada ich potrzebom. Jeśli są odsyłane do wartościowych treści, przyjaźnie nawigowane, strona nie ma problemu z ładowaniem, a w dodatku znajdują w danej witrynie odpowiedź na swoje pytanie, którą jest konkretny produkt lub usługa, znacząco wzrasta szansa na zamknięcie sprzedaży.
Oczywiście proces SEO i elementy, które na niego się składają muszą zostać świetnie zaplanowane, zaprojektowane i opracowane, by utwierdzić w przekonaniu poszukującego rozwiązania danego problemu użytkownika, że trafił właśnie na ofertę, która jest strzałem w dziesiątkę.
Dlatego tak ważne jest, by pozycjonowanie strony internetowej przekazać w ręce doświadczonych i wykwalifikowanych profesjonalistów, którzy specjalizują się w dziedzinie, jaką jest SEO i na bieżąco aktualizują swoją wiedzę na jego temat.