Naklejki kojarzą się głównie z dziecinnymi zabawami. Można śmiało powiedzieć, że nie jest to ich dominujące zadanie. Kartoniki o różnych rozmiarach i kształtach przekazują wiele przydatnych treści, np. na sprzętach RTV i AGD informują o parametrach, oznaczają produkty; wyrażają poglądy i przekazują idee. Mogą mieć także charakter edukacyjny, a także uwieczniać wydarzenia sportowe i kulturalne. W końcu warianty naklejane na ziemi są ciekawym rozwiązaniem reklamowym. Naklejki to plastyczne narzędzie. Jak je dobrze wykorzystać?
Przemyślana strategia
Część przedsiębiorców układa strategie marketingowe samemu, a inni zlecają je zewnętrznym firmom. Tylko ograniczona grupa przedsiębiorstw ma swoje działy marketingowe. Nie ma się czemu dziwić – utrzymanie kreatywnych twórców reklam, promocji i social mediów, to duży wydatek. Dlatego każdy właściciel lub dyrektor zarządzający musi znaleźć własny pomysł na zbudowanie rozpoznawalności marki. Jeśli już stworzymy koncepcję i wszystko przemyślimy, to warto zadbać o druk naklejek. W drukarni należy wspomnieć, do czego zamierzamy ich użyć. Dzięki temu przedstawiciel firmy doradzi najlepsze rozwiązanie. Zaprzyjaźniona drukarnia naklejek sprosta naszym potrzebom i terminom. Jedną z nich może być np. https://polinal.pl/produkty/drukarnia-naklejek/.
Niewielkim kosztem można stworzyć coś na wzór gier ulicznych. W różnych miejscach miasta rozmieszczamy naklejki, które są wskazówkami do „skarbu”. Będzie nim nasza usługa wykonana z dużym dyskontem dla kilku pierwszych osób lub analogiczny rabat na wybrane z naszej oferty produkty. Znalezione po czasie naklejki lub spóźnialscy, którzy dotrą do miejsca docelowego, uzyskają już mniejszy rabat lub dostęp do ekskluzywnych treści na blogu lub YouTube. Aktywne angażowanie klientów w promocję naszego biznesu może być stosunkowo tanie, a efekty są często lepsze niż bierny odbiór reklamy. Choć ten ostatni również ma swoje zalety.
Utrwalanie wizerunku marki
Reklamy w TV i radio często się powtarzają i nie jest to działanie przypadkowe. Ich celem jest zwrócenie uwagi konsumentów na konkretną markę lub produkt. Naukowcy opracowują różne metody, aby podnieść skuteczność przygotowanych spotów lub ogłoszeń. Telewizja i radio są mało absorbujące. Możemy prowadzić auto i słuchać muzyki lub prasować ubrania zerkając na ulubiony serial. Oczywiście audycje i programy przerywane są reklamami, które w określonych godzinach kierowane są do konkretnego grona odbiorców. Powtarzane, często zapadają nam w pamięć. Szukając naszego ulubionego proszku podczas zakupów, możemy wzrokowo zidentyfikować reklamowany produkt i podjąć decyzję o jego zakupie. Co w sytuacji, gdy mamy do czynienia z niemą reklamą?
Producent naklejek potrafi podpowiedzieć, jakie naklejki sprawdzą się w planowanych działaniach. W końcu mogą przybierać one różne kształty i rozmiary. Powstają także z różnych materiałów i w innych technologiach. Jeśli nasz niemy agent ma dotrzeć do dużego grona odbiorców, to musi się wyróżniać. Do takich zadań dobrze sprawdzą się warianty 3D lub modele wykonane ze stali. Jeżeli umieścimy na nich wartościowe dla naszej grupy docelowej informacje, treści lub grafiki, to część z nich z pewnością trafi na lodówki, sprzęty RTV i AGD, meble, samochody, a także inne nietuzinkowe miejsca. Od tej chwili reprezentant naszej firmy zaczyna swoją pracę. Utrwalenie wizerunku marki w świadomości konsumentów sprawia, że szukając pewnych rozwiązań w pierwszej kolejności, kieruje go do znanych sobie firm. Główną, a na pewno jedną z ważniejszych będzie ta nasza.
Naklejki przyniosą nam dużo korzyści, jeśli my lub nasz zespół będziemy kreatywni. Mogą one mieć charakter informacyjny lub być miłym dodatkiem do zakupów. Zastosowań jest multum. W naszej gestii pozostaje, jak je skutecznie wykorzystać.