Google – pamiętaj o danych
Pierwszym krokiem jest odpowiednie zaprezentowanie się w Google i zweryfikowanie swojego profilu na Google Moja Firma. Darmowa platforma od Google służy do zarządzania wizytówką przedsiębiorstwa, która wyświetla się po wyszukaniu nazwy firmy w Google. Ułatwia to nie tylko odpowiednie podane danych teleadresowych (łącznie z adresem – dobrym pomysłem jest postawienie na usługę wirtualnego adresu, który oferują biura wirtualne: https://www.ale-biuro.pl/), ale też korzystne zaprezentowanie się. Dzięki wizytówce Google możesz publikować zdjęcia, dzielić się swoją ofertą i odpowiadać na opinie – z pewnością szybko uda Ci się zebrać grono stałych klientów!
Facebook – do kogo trafisz?
Choć Google jest pierwszą platformą, na której sprawdza się ofertę i cennik firmy, równie istotne jest prowadzenie Facebooka. To właśnie na tej platformie sporo osób szuka adresu do korespondencji (dobrym pomysłem, zapewniającym prywatność, jest inwestycja w adres wirtualny: https://www.jerozolimskie89.eu/), ale też zdjęć oferty czy też promocji. Regularne dodawanie postów i angażowanie społeczności to świetne pomysły, zwłaszcza na początku biznesu – pozwolą Ci w szybkim czasie zaskarbić sobie wielu fanów! Pamiętaj jednak, by nie zaniedbać swojej strony i informować o każdej zmianie!
Instagram – potęga zdjęć
Twoja firma sprzedaje ubrania szyte na miarę? A może wykorzystuje unikatowe motywy? A może sprzedajesz rękodzieło artystyczne? Z pewnością w zdobyciu grona wielbicieli pomoże Ci Instagram. Dodawaj posty i zdjęcia, informuj o rabatach i pamiętaj o hasztagach! To dzięki nim dotrzesz do osób, które z pewnością czekają na Twoją ofertę. Pamiętaj, że najważniejsze jest to, jak wyglądają zdjęcia – estetyczne oraz nawiązujące do filozofii firmy z pewnością okażą się strzałem w dziesiątkę. W opisie możesz uwzględnić link prowadzący na stronę firmy lub Facebooka oraz krótki opis zachęcający do wejścia na nią. Pamiętaj o newsletterze – zazwyczaj za zapisanie się do niego oferowana jest zniżka, a każdy kto robi zakupy w Internecie wie, że 5 lub 10 % mniej może zrobić ogromną różnicę i wpłynąć na finalizację zakupu!
TikTok – nowy sposób na reklamę
Choć wydaje się to nieprawdopodobne, reklama na TikToku też może osiągnąć sukces – zwłaszcza, gdy chcesz trafić do młodzieży. Liczą się hasztagi i dopasowywanie do trendów. Wystarczy wyśledzić dźwięki, które są na topie i nagrać kreatywny, kilkusekundowy filmik, który zaskoczy błyskotliwością! Z pewnością nie zajmie to dużo czasu, a może się opłacić i zaskoczyć potencjalnych klientów!