Global sourcing – co to takiego?
Global sourcing to stosunkowo nowa strategia zarządzania łańcuchem dostaw. Ma ona charakter globalny, dzięki czemu budowanie długotrwałych relacji z zagranicznymi kontrahentami staje się realne i korzystne pod względem finansowym. Global sourcing zakłada poszukiwanie dostawców usług, produktów i półproduktów na rynku międzynarodowym, co pozwala firmie wkroczyć na całkiem nową ścieżkę rozwoju. Nie musimy ograniczać się jedynie do współpracy z polskimi dostawcami czy podwykonawcami, a to wszystko dzięki szybkiemu rozwojowi środków komunikacji.
Global sourcing – optymalizacja kosztów
Jeszcze kilkanaście lat temu polskie firmy były zdane na współpracę tylko z rodzimymi kontrahentami. Przeszkodą nie do przejścia okazywały się duże odległości między krajami i wiążące się z tym wysokie koszty transportu. Czasy się jednak zmieniły, rynek uległ globalizacji, a polscy przedsiębiorcy mają wolną rękę przy wyborze partnerów biznesowych. Okazuje się bowiem, że w niektórych przypadkach znacznie bardziej opłaca się zamówić produkty lub pojedyncze komponenty od zagranicznych dostawców niż pozyskiwać je na rodzimym rynku.
Global sourcing – większe możliwości rozwoju
Wdrożenie strategii global sourcingu pozwala na poważnie myśleć o zwiększeniu swoich zasięgów i rozwoju przedsiębiorstwa. Powierzenie części określonych obszarów działalności firmy zewnętrznym wykonawcom dysponujących wieloletnim doświadczeniem i dużym zasobem wiedzy eksperckiej pozwala w pełni skupić się na podstawowych aspektach funkcjonowania firmy i dążyć do jej międzynarodowej ekspansji.
Global sourcing – budowanie długotrwałych relacji biznesowych
Nie jest tajemnicą, że utrzymanie dobrych relacji biznesowych nie jest łatwe, zwłaszcza w dobie prężnego rozwoju branży handlowej, usługowej czy transportowej. Global sourcing pozwala jednak na poważnie myśleć o budowaniu długotrwałych relacji z lokalnymi dostawcami. Co to oznacza w praktyce? Benefity wynikające z wieloletniego partnerstwa to nie tylko korzyści finansowe, ale także pozytywny wizerunek marki, który często okazuje się znacznie cenniejszy niż pieniądze.