Zasada pierwsza – czytelność
Nieczytelna reklama w zasadzie w ogóle nie spełnia swojej funkcji lub wręcz odnosi skutek odwrotny do zamierzonego. Jednym z największych grzechów reklamodawców jest chęć „upchnięcia” jak największej ilości informacji i ozdób. Tymczasem to prosty przekaz najlepiej trafia do odbiorcy. Liczy się przede wszystkim pomysł – trafny i wyrazisty. Chwytliwe hasło to najlepszy sposób na sukces. Zbyt duża ilość tekstu zniechęca. Ponadto reklamy tego typu często ustawiane przy drogach lub w miejscach, w których przemieszczają się ludzie, dlatego odbiorca niejednokrotnie ma ledwie sekundę, by zapoznać się z ich treścią. Kolejno ważny jest zmysł graficzny – przejrzysty i jasny. Najważniejsza informacja musi znajdować się w centrum. Banery reklamowe powinny zwracać na siebie uwagę, ale jednocześnie nie być zbyt nachalnymi. Oprócz treści przedstawionej słowami zazwyczaj zawierają elementy graficzne. Nie powinny one jednak odwracać uwagi od najważniejszego, czyli hasła. Z czytelnością wiąże się również kolejny ważny punkt.
Zasada druga – jakość ma znaczenie
Nawet najlepiej obmyślony i zaprojektowany baner nie wykorzysta swojego potencjału, jeśli szybko zniszczy się pod wpływem warunków atmosferycznych, na które jest nieustannie wystawiony. Banery reklamowe to bowiem forma reklamy zewnętrznej. Dlatego warto zadbać o to, by wydruk banerów przeprowadziła firma doświadczona w tej materii i pracująca w najnowszych technologiach. Zwróć uwagę na to, jaki nośnik wykorzystuje drukarnia oraz na jakich maszynach pracuje. Wielu klientów drukarni interesuje przede wszystkim to, ile kosztuje baner reklamowy i wybierają najtańszą usługę, nie myśląc o jakości. To ogromny błąd, gdyż niewielkie różnice w cenie potrafią duża zmienić w zakresie trwałości i wyrazistości gotowych materiałów. – przekonuje specjalista z firmy OpenPrint. Zwróć uwagę na to, czy baner będzie wykończony oczkowaniem, które ułatwia montaż oraz zgrzewem zwiększającym wytrzymałość. Jeśli zlecasz zewnętrznej firmie drukowanie banerów reklamowych przygotowanych samodzielnie lub przez Twój zespół, pamiętaj również o właściwym przygotowaniu pliku do wydruku, aby uniknąć rozczarowań.
Zasada trzecia – daj się zapamiętać
Postaraj się, by Twoje banery reklamowe były wyjątkowe. Niech przyciągają wzrok. Możesz zadbać o to przede wszystkim dobrym designem i trafnym przekazem, ale także np. oryginalnym umiejscowieniem lub formą. Dotrzyj ze swoim przekazem do odbiorców, umieść baner reklamowy stojący z wyrazistym hasłem na linii ich wzroku, zadbaj o ciekawą propozycję graficzną. Jeśli reklama przyciąga wzrok i intryguje, ma znacznie większe szanse na sukces. Koncepcji nie musisz wymyślać jednak sam. W większości przypadków lepiej zdać się na profesjonalistów, którzy znają rynek i sprawdzone triki, a często także tryskają kreatywnością. Istnieje wiele firm, które przygotują dla Ciebie baner na zamówienie, a następnie go wydrukują. Coraz częściej z usług tego typu można skorzystać też przez Internet – wygodnie szybko i niedrogo. Tworzenie efektownej i efektywnej reklamy nigdy nie było tak proste!