Warsztaty miały stanowić zaplecze remontowo-mechaniczne dla nowo powstałej trasy; głównie remontowano tu różne typy wagonów. W czasie I wojny światowej zostały dwukrotnie zniszczone – w październiku 1914 roku przez opuszczających miasto Niemców i w lipcu 1915 przez wycofujące się wojska rosyjskie.
W 1918, po odzyskaniu przez Polskę niepodległości warsztaty kolejowe zostały upaństwowione. Nazywały się odtąd Warsztaty Wagonowe, a po wybudowaniu nowej, dużej hali stały się Warsztatami Głównymi Wagonowymi. W latach 1926-28 przy ul. Słowackiego 30 wzniesiono budynek biurowy i remizę. Oba w stylu eklektycznym, z elementami baroku i renesansu.
W dwudziestoleciu międzywojennym Warsztaty Główne Wagonowe bardzo dbały o swoich pracowników. Mieli zakładową stołówkę i pomoc materialną w razie jakiegoś nieszczęścia, a ich dzieci mogły wyjechać na kolonie. Prowadzono była biblioteka z czytelnią „Zespół”, Kolejowe Koło Pań, Rodzina Kolejowa i Kolejowe Towarzystwo Humanitarne. W 1921 roku ze Skarżyska na teren radomskich warsztatów została przeniesiona Państwowa Szkoła Techniczna Kolejowa; funkcjonowała tu do 1932, kiedy to zaczęła funkcjonować w nowym budynku przy ul. Kościuszki.
Warsztaty na rzecz kolei pracowały w czasie II wojny światowej. Pod koniec okupacji Niemcy zdemontowali bocznice, wywieźli maszyny i oprzyrządowanie. Ba, zerwali nawet i w części wywieźli konstrukcje dachowe budynków. Mimo to zakład szybko uruchomiono. 1 stycznia 1950 roku otrzymał nazwę Warsztaty Mechaniczne Kolei Państwowych nr 2. Naprawiano tu tabor i urządzenia mechaniczne, produkowano części zamienne do wagonów. Potem zmieniły nazwę na Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego. 1 stycznia 1966 roku ZNTK przestały remontować tabor i - po gruntownej modernizacji - rozpoczęły produkcję na rzecz Fabryki Lokomotyw w Chrzanowie i Fabryki Samochodów Ciężarowych w Starachowicach. W 1988 roku z kolei zaczęto produkować pociągi ratownicze i precyzyjne części taboru kolejowego oraz osprzęt sieci trakcyjnej.
https://www.cozadzien.pl/spacerkiem-po-miescie/radomskie-zaklady-przemyslu-odziezowego-modar/72319
Transformacja ustrojowa przyniosła też zmiany w ZNTK. 1 września 2000 roku firma przekształciła się w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. ZNTK - Radom jest „wiodącym producentem kompleksowej gamy elementów armatury hamulcowej dla rynku kolejowego oraz renomowanym OEM-owskim dostawcą usług kooperacyjnych w zakresie obróbki metalu”.