PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Wiadukt czy peron? PKP czeka na miasto, a miasto na PKP

Wiadukt czy peron? PKP czeka na miasto, a miasto na PKP
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

- Oczywiste jest to, że jakakolwiek inwestycja prowadzona w mieście, niezależnie od tego, kto ją prowadzi, będzie wizytówką tego miasta – mówił podczas środowej konferencji prasowej Mariusz Szpikowski, prezes PPL-u.

Wiadukt czy peron, peron czy wiadukt?

Konferencja PPL-u była niejako odpowiedzią, zarówno na pomysł powstania komisji nadzorującej budowę lotniska, jak i na konferencję posła Konrada Frysztaka dotyczącą budowy peronu i wiaduktu w ul. Żeromskiego. Za budowę peronu Radom-Wschodni odpowiada PKP PLK. Natomiast za przebudowę wiaduktu odpowiada miasto. - Z wielkim zdziwieniem odebrałem informację, że oto PKP PLK nie może czegoś budować, bo miasto nie jest jeszcze przygotowane na budowę wiaduktu w ul. Żeromskiego. Raz jeszcze powtórzę, miasto swoje prace projektowe już w tej chwili prowadzi. To PKP PLK „nie posiada jeszcze projektu budowy peronu dla przystanku pod roboczą nazwą Radom Wschodni” - mówił i cytował odpowiedź ministerstwa infrastruktury poseł KO Konrad Frysztak.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

W tej chwili, jak poinformowało ministerstwo, trwa obecnie postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej. PKP ma także decyzję lokalizacji tej inwestycji. - PKP PLK informuje, że zakończenie budowy peronu planowane jest do końca 2021 roku, a podkreślam, że nie ma jeszcze dokumentacji projektowej i pozwolenia na budowę – mówił poseł Frysztak.

https://www.cozadzien.pl/zdjecia/planowana-lokalizacja-stacji-kolejowej-radom-wschod-zdjecia/62162

Do słów posła Frysztaka odniósł się Mariusz Szpikowski, prezes PPL-u, który uważa, że jest zupełnie inaczej niż twierdzi poseł. - PKP PLK czeka teraz na prace projektowe, ale potrzebuje od miasta uzgodnionego projektu tego wiaduktu. Nie jest w stanie zaprojektować peronu pod wiaduktem, jeśli nie wie gdzie będą podpory, przyłącza i schody. Tego od miasta nie może się doczekać. Jak mówi PKP, jest w stanie, jeśli domknie dokumentację z miastem, a do tej pory nie został przedstawiony żaden realny harmonogram, wykonać tę inwestycję w ciągu jednego sezonu budowlanego, czyli do końca przyszłego roku – mówił prezes PPL-u.

Po co ruchome schody?

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Budowa wiaduktu i peronu to jedna z kwestii, jaka jest poruszana w związku z inwestycją na Sadkowie. Kolejny problem to spór m.in. o ruchome schody.  Dla inwestora radomskiego lotniska oczywistym jest, że wiadukt powinien być wyposażony w ruchome i zadaszone schody, a także zatoki autobusowe. Chodzi nie tylko o wygodę pasażerów, ale również o pozytywny wizerunek miasta i to nie powinno budzić żadnych wątpliwości. – Miałem nadzieję, że tę dyskusję mamy już za sobą, a na ostatnim posiedzeniu komitetu sterującego dwa czy trzy tygodnie temu pani wiceprezydent miasta znowu stwierdziła, że miastu nie są potrzebne schody ruchome na tym wiadukcie, bo, jak stwierdziła: „przecież to nie mieszkańcy Radomia będą z nich korzystali”. W takim razie można by było powiedzieć, po co mieszkańcom Sopotu molo, skoro z niego nie korzystają – ironizował Szpikowski. - Chyba nie o to nam chodzi, żeby mieszkańcy tego miasta stali się powodem do kpin, na które absolutnie nie zasłużyli, tylko na skutek nieodpowiedniego stanu mentalnego władz, którym tego typu  oczywiste rzeczy trzeba tłumaczyć.

https://www.cozadzien.pl/radom/co-z-budowa-peronu-radom-wschod/62167

- Jeśli my nie przeskoczymy tej bariery mentalnej, to największym wyzwaniem dla PPL-u w budowie lotniska nie będzie budowa drogi startowej, terminalu, pozyskiwanie chętnych do latania, a tłumaczenie miastu, po co należy poprawiać układ komunikacyjny, budować wiadukt ze schodami ruchomymi czy zatoki autobusowe na wiadukcie – mówił prezes PPL-u.

Katarzyna Skowron fot. archiwum cozadzien.pl

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
  • avatar
    ~Anonim 2020-03-02 20:37
    Do Cynik, hej. bardzo dobrze to napiales, ni ujac , nic dodac, takie cieniasy , koszulkowce rzadza miastem Radom wlasnie
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Gosia 2020-03-02 12:32
    Twoja wersja jest optymistycznie moja natomiast jest taka że ta inwestycja nigdy nie zostanie zrealizowana. A jeżeli zostanie to żadne linie lotnicze nie będą stąd latać. Kolejne utopione pieniądze.
    • 50%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~proste pytanie 2020-03-02 09:19
    Czy działki budowlane w Kowali i Skaryszewie będą się sprzedawać lepiej czy gorzej po tym jak smród i hałas lotniskowy sprawią, że 1/4 miasta nie będzie się nadawała do zamieszkania?
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Anonim 2020-03-02 11:19
      Hejt Stop - ten komentarz został zablokowany.
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Otava 2020-02-29 07:47
    Czy prezydenci i partyjni i podległa im silnie upartyjniona administracja się sprawdzają? Radom miał prezydentów z lewicy, prawicy w latach 90-tych i wydaje się że nie było debat na temat podjęcia prostych decyzji. To chorobliwe wręcz upartyjnienie nie sprzyja myśleniu a wynosi osoby modelowo niekompetentne do władzy na różne stanowiska. Niestety.
    • 83%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~podatnik 2020-02-29 09:10
      Prezydent nie zarządza interesem PPL, tylko pieniędzmi radomskich podatników. Decyzję jak najszybciej i najwygodniej obsłużyć klientów PPL powinien podejmować prezes PPL i to on powinien płacić za odpowiednie rozwiązania techniczne. Miasto ma tylko przypilnować, żeby nie odbyło się to ze szkodą dla mieszkańców, np. poprzez zatkanie wiaduktu przystankami obsługującymi lotnisko.
      • 67%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Rtf 2020-03-01 10:40
      Współczuję Panu:-\
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Cynik 2020-03-01 18:03
      Czy wstyd przed światem za bieganie z walizkami po schodach jest w interesie mieszkańców Radomia?
      • 67%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~cyniczniejszy 2020-03-02 09:12
      Radomianie mają w głębokim poważaniu za co będzie się wstydził PPL po tym jak zbuduje warszawiakom lotnisko nie tam, gdzie chcieli.
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Cynik 2020-03-01 18:00
    Władze naszego miasta zarówno obecne jak i poprzednie mają myślenie na poziomie pewnego gospodarza domu rodem z Pułtuska. Zamiast zrobić dojazd torami bezpośrednio do lotniska i tam puszczać bezposrednio pociągi albo szynobusy z dworca PKP, to każą pasażerom wysiadać w mieście, biegać z walizkami po wiaduktach itd. Bareja żyje i pozdrawia rządzących Radomiem.
    • 67%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~mieszkaniec 2020-02-28 21:28
    Póki co, to PKP nie zgodziło się na żadne podpory wiaduktu w torowisku i dlatego wiadukt musiałby mieć przęsło na całą jego szerokość. Jak to komplikuje i podraża konstrukcję, to chyba Szpilkowski się nie orientuje. Poza tym to logistycznie kretyńskie rozwiązanie, żeby osobno projektować przystanek i schody, które są jego częścią, a osobno wiadukt, na który mają prowadzić. Szpilkowski chyba też nie przyjmuje do wiadomości, że wiadukt jest miastu potrzebny głównie do tego, żeby komunikować jego części leżące po obu stronach torów, a nie do umieszczenia na nim przystanków służących wyłącznie do dowożenia klientów PPL na jego lotnisko i korkujących przejazd mieszkańcom. Cała ta chucpa ze schodami powinna być przecięta odmową finasowania przez miasto durnych wymysłów PPL i PKP. To jest ich interes i sami niech za niego płacą.
    • 64%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~rm 2020-02-29 22:09
      Budując nowy wiadukt, można uwzględnić buspasy, które nie będą wstrzymywać normalnego ruchu miejskiego.
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Archibald 2020-03-01 13:22
      Oczywiście. Ale jaką wtedy będzie miał szerokość ten wiadukt, o ile to podroży to jego budowę i nadal pozostaje pytanie kto pokryje koszty wynikające wyłącznie z uwzględnienia potrzeb PPL?
      • 50%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~orcio 2020-02-29 10:01
    Może należałoby przemyśleć wykorzystanie istniejącej bocznicy kolejowej bezpośrednio z Okęcia na Sadków. Oczywiście po gruntownym remoncie. Wtedy będzie zbędny peron pod wiaduktem.
    • 58%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Archibald 2020-02-29 12:59
      Taka bocznica była przewidziana w masterplanie lotniska zbudowanego przez Kosztowniaka i nawet została wprowadzona do planu miejscowego, ale PKP nadzorowane przez pisowski rząd nie wzięły tego pod uwagę przy remoncie linii kolejowej i projektowaniu lokalizacji przystanka. Tak więc aktualnie niedasię, chyba że przebuduje się spory kawałek nowej linii na terenie miasta. Tak wygląda ciąg dalszy pisowskiego planowania inwestycji związanych z Sadkowem. Ale o tym od prezesa Szpilkowskiego nie usłyszymy raczej, bo przekaz ma być taki, że wszystkiemu winien Frysztak.
      • 69%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~radomianin 2020-02-29 23:08
      Archibaldzie!Ty jesteś prawdziwy szczur Archibald. Przecież remont linii kolejowej prowadzony był przez rząd PO-PSL kierowany przez p. Kopacz. Chociaż uważam również, że na dojazd do lotniska powinna być wykorzystywana bocznica kolejowa a nie jakieś kombinacje z wiaduktem i dworcem autobusowym na wiadukcie. Bo żeby dowieść na lotnisko 3 mln. ludzi a docelowo podobno i 3 razy więcej to nie wystarczy przystanek autobusowy z jednym autobusem. To musi być wielki dworzec autobusowy. I to na wiadukcie?! Dlaczego oni tak bardzo się uparli na wiadukt to jest bardzo dziwne.
      • 57%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Korona 2020-03-01 08:34
      'Co dalej z tą bocznica?? Czy miasto zdązy jom wyremontować przed korona wiarusrm...???
      • 80%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Archibald 2020-03-01 13:18
      Do radomianin: Przecież remont jeszcze się nie zakończył, a prezes Siwak popisywał się znajomościami z platformianymi decydentami np. p. Wasiak, zanim jeszcze jakiekolwiek prace nad remontem radomskiego odcinka się zaczęły. Po przejęciu władzy przez PiS było dość czasu, żeby skoordynować prace, ale to przerosło możliwości intelektualne tej władzy. Podobnie jak budowa samego lotniska, które potem Szpilkowski zaorał, bo do niczego się nie nadawało. Tak więc oszczędź sobie obelg na partyjne wiece, hejerze, nie zapluwaj monitora, a szczurów szukaj wśród tych, którzy tak załatwili prawdziwych radomian.
      • 60%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Anonim 2020-03-01 11:12
    Kosztowniak swoje chore wizje o lataniu chciał wprowadzić w życie i obciążył mieszkańców Radomia i ich wiele pokoleń długiem na lata
    • 83%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~radomianin 2020-02-29 22:59
    Ma być i wiadukt i peron. Tylko redaktorzy cozadzien stawiają znak zapytania. Witowski za to zachowuje się tak jak by lotnisko w ogóle nie dotyczyło Radomia. To nie jego sprawa!
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~L. 2020-02-29 14:06
    Imieniem ŚP. Anny Walentynowicz i jej zasługami powinni się zająć gdańszczanie a nie radomianie. My radomianie powinniśmy dążyć do nazwania jej imieniem spawarki i suwnicy na których pracowała w Stoczni Gdańskiej, bo niedługo będą bohomazy jak o Leninie w Nowej Hucie- "Zabieraj rower, waciak, buty i spier...aj z Nowej Huty. Radom i Ziemia Radomska ma swoich wywodzących się z tego terenu patronów, a nie jakichś obcych przybłędów!
    • 69%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Miss 2020-02-29 21:34
      a my naćpanym Gombrowiczem czy współpracującym z SB Kołakowskim?
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
  • Pokaż więcej komentarzy
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy