Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Świetlana przyszłość lotniska?

Świetlana przyszłość lotniska?

Mówi się, że spółka PPL odkupi od miasta to dotychczas „kukułcze jajo”, jakim jest lotnisko na Sadkowie, być może nawet za symboliczną złotówkę. A wszystko po to, żeby zdjąć z Radomia część lub nawet całość, kosztów utrzymania portu oraz ewentualnych dalszych kosztów rozbudowy, które muszą zostać poniesione, aby lotnisko mogło dalej funkcjonować i rozwijać się. Mimo gigantycznych pieniędzy, które oddaliśmy z naszych kieszeni, na cichy dziś Sadków, to sprzedanie go nawet za wspomnianą złotówkę jest i tak opłacalne dla miasta i dla nas. Także dla inwestora, którym może być PPL – firma świetnie zarządzana, znacząca w Polsce i Europie, o ogromnej dynamice wzrostu.

Czy i dlaczego taka transakcja może być korzystna dla miasta? Owszem, może, bo miasto pozbywa się rysy na wizerunku. A jednocześnie nie zamyka się naszego lotniska, co mogłoby być kolejną PR-ową „wtopą” Radomia (nie wspominając o skutkach społecznych i ekonomicznych). Dla PPL-u może być to natomiast dogodne miejsce do dalszego rozwoju; opartego na aktualnej rządowej strategii. Strategii, którą współtworzył i tworzy nadal… nowy premier Mateusz Morawiecki. To przecież sam Morawiecki jest zwolennikiem stopniowego wygaszenia portu lotniczego na warszawskim Okęciu i stworzenia na Mazowszu lotniska będącego zabezpieczeniem dla stolicy, jak i dla Centralnego Portu Lotniczego. W grę wchodzą tylko dwie lokalizacje: Modlin i Radom.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Czemu nie Modlin? Z przyczyn oczywistych. Po pierwsze – bo to nie Radom; i to już powinno wystarczyć każdemu! A tak na serio, to miejsce kojarzone jest z marszałkiem województwa mazowieckiego Adamem Struzikiem (PSL), utożsamiane z jego polityką, niekoniecznie zgodną z linią Prawa i Sprawiedliwości czy mile widzianą przez mieszkańców Radomia. Dodatkowo Modlin obarczony jest ponoć nie do końca korzystną dla innych ewentualnych przewoźników umową z Ryanairem. Stąd Port Lotniczy w Modlinie de facto opanowany jest przez tego taniego przewoźnika, a i tak, mimo częstych lotów i dużego samorządowego wsparcia, radzi sobie średnio. I raczej nie zapowiada się, że w najbliższych paru latach coś się w Modlinie zmieni. Mówi się też o niekorzystnych warunkach atmosferycznych i konieczności bardzo drogiej modernizacji pasa.

Prawo i Sprawiedliwość, jak widać nie tylko po lotnisku, inwestuje w Radom, bo czuje, że ma tu społeczne poparcie. I, jeśli wszystko potoczy się po ich myśli, to sukces naszego portu lotniczego w połączeniu z innymi inwestycjami rządowymi lub z inicjatywy PiS-u, m.in. w Polską Grupę Zbrojeniową, trasę N-S czy modernizację linii kolejowej „w godzinę do Warszawy” będzie laurką PiS-u, którą partia rządząca będzie mogła pokazywać w całej Polsce i przedstawiać jako swój sukces. W dodatku zasłużony. A do tego Marek Suski (szef Gabinetu Politycznego Kancelarii Prezesa Rady Ministrów) i Adam Bielan (wicemarszałek Senatu RP), i hulaj dusza, piekła nie ma!

Jak powiedział na antenie Radia Rekord Adam Bielan, według lansowanego projektu związanego z lotniskiem na Sadkowie „Radom czekają niespotykane do tej pory inwestycje”. Nasz wicemarszałek pukający za Radomiem do najważniejszych drzwi w kraju, porównał ich rangę do wpływu na rozwój Radomia budowy w XIX wieku kolei żelaznej, która przyczyniła się do ogromnego rozkwitu naszego miasta. Czyżby na początek mogło chodzić o przesunięcie lotów czarterowych z Okęcia na Sadków, ku zadowoleniu pasażerów, którzy wylatując dotychczas nocą z Warszawy albo koczując nocami na lotniskach Egiptu, Grecji czy Turcji, podróżowaliby w komforcie? Czy biura turystyczne byłyby z tego powodu szczęśliwe? Czy zbudowano by wtedy bocznicę kolejową niedaleko terminalu albo zrobiono by ekspresowy dojazd z dworca PKP i autobusowego wprost na lotnisko? Czyżby cargo, a wraz z nim rozwój sektora transportowego, centr logistycznych i budowa magazynów na przylatujące towary np. z Dalekiego Wschodu? A gdyby do tego dodać, ruszoną już ostro przez PiS, kompletną przebudowę kolei do Warszawy, modernizację „ekspresówki” do stolicy oraz drogi do Kielc, to... żyć nie umierać!

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Jeżeli rzeczywiście za kilka lat, dzięki realizacji tego planu, tak będzie, to przyszłość naszego miasta jawi się w niezłych barwach. Należy więc trzymać kciuki, aby słowo Bielana, Suskiego i spółki ciałem się stało, a sprzyjać temu projektowi powinniśmy wszyscy, niezależnie od tego, czy bliżej nam do Kaczyńskiego, czy do Tuska.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy