Ponad rok temu, ulica Prażmowskiego miała tylko dwa pasy ruchu a pod wiaduktem łączyła się z ulicą Czachowskiego. Budowa śródmiejskiego odcinka trasy N-S rozpoczęła się na początku lipca 2018 roku. Ulica Prażmowskiego to dziś część śródmiejskiego odcinka trasy N-S, która jest częścią tzw. Strefy Wygodnego Ruchu. - Ważną rolą trasy N-S jest przede wszystkim odkorkowanie ul. 25 Czerwca, co już możemy zaobserwować – mówi Radosław Witkowski, prezydent Radomia. – Trasa N-S zmienia w ogóle układ komunikacyjny w naszym mieście, mówię tu oczywiście o śródmiejskim odcinku. To jest ten moment, który szczególnie cieszy, ponieważ o budowie trasy N-S mówiło się od ponad 30 lat.
Odcinek trasy N-S od ronda Mikołajczyka do ronda przy wiadukcie „lubelskim” został oddany do użytku w lipcu tego roku. W czwartek natomiast otwarto ostatni element śródmiejskiego odcinka trasy N-S, dwie łącznice umożliwiające wjazd i zjazd z wiaduktu w ciągu ulicy Słowackiego. - To rozwiązanie zdecydowanie usprawni ruch pomiędzy centrum miasta, a Glinicami i Idalinem. Prace zostały zakończone przed terminem – mówi wiceprezydent Konrad Frysztak.
https://www.cozadzien.pl/zdjecia/trasa-n-s-polaczona-z-wiaduktem-zdjecia/59806
Pierwszy odcinek trasy N-S jest już w całości gotowy. Za jego budowę odpowiedzialne było konsorcjum firm Inżynieria Rzeszów i Budromst Starachowice. Podpisana jest już także umowa z wykonawcą drugiego etapu trasy, czyli odcinka od osiedla Południe do ulicy Młodzianowskiej. Obecnie trwają prace projektowe. W czwartek także MZDiK rozpoczął procedurę przetargową dotyczącą trzeciego etapu budowy trasy na odcinku od Żeromskiego do Żółkiewskiego wraz z łącznicami z ul. Energetyków i ul. Zbrowskiego. - To będzie zupełnie nowy układ drogowy w tej części miasta, który w ogóle zmieni układ komunikacyjny i da komfort poruszania się po naszym mieście przez kierowców – mówi Radosław Witkowski.
Drugi odcinek trasy N-S ma powstać do 30 września 2021 roku. Natomiast cała trasa N-S, która będzie liczyć ponad pięć kilometrów ma do 2023 roku.