PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Skąd się biorą kolejki na oddziale ratunkowym?

Skąd się biorą kolejki na oddziale ratunkowym?
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Mężczyznę, który ze skargą zadzwonił do redakcji, rano na SOR zawiozła karetka, bo wcześniej w domu źle się poczuł, było mu słabo. - Usiadłem na jedynym krześle, które było na korytarzu, ale pielęgniarka właściwie mnie z niego zrzuciła i je zabrała. A ja choruję na epilepsję, więc proszę sobie wyobrazić, jak było mi trudno. Wózków też nie było. Ignorowano mnie i kazano czekać. I jeszcze mnie pielęgniarka pytała, co ja tu robię? No przecież nie byłem tam, żeby sobie posiedzieć – relacjonował przez telefon pan Przemysław, który nie krył swojego oburzenia. - Poczekałem jeszcze chwilę, wziąłem taksówkę i wróciłem do domu. Czekałem około godziny. No nie może tak być, żeby pacjent tyle czekał.

Szpital potwierdza, że jeden z pacjentów - po zarejestrowaniu w SOR – samowolnie się oddalił. - Został zarejestrowany w SOR o godzinie 9.33 i miał oczekiwać na przyjęcie przez lekarza. W tym samym czasie na oddziale przebywało 5 pacjentów wymagających pilnej pomocy – wyjaśnia Elżbieta Cieślak, rzecznik Radomskiego Szpitala Specjalistycznego. 

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Przez pilną pomoc należy rozumieć m.in. akcje reanimacyjne. - W Radomskim Szpitalu Specjalistycznym obowiązuje system TRIAGE – system segregacji pacjentów, który pozwala zapewnić pacjentowi niezbędną pomoc w optymalnym czasie, przyporządkować pacjentów do grup pilności udzielenia pomocy medycznej – wyjaśnia rzecznik szpitala. - W ostatnich dniach odnotowujemy znaczący wzrost liczby pacjentów, którzy zgłaszają się  do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. W ciągu dyżuru przyjmujemy nawet 200  pacjentów. Dziś od godziny 7 do 12. 30 zarejestrowaliśmy 75 pacjentów. Na oddziały w trybie pilnym przyjęliśmy 14 osób.

Tak duża liczba przyjmowanych pacjentów powoduje, że ci w stanie lżejszym czekają na przyjęcie przez lekarza; tak też było w przypadku pana Przemysława, który żalił się redakcji. Szpital zaprzecza jakoby pacjent został potraktowany w sposób przez niego przedstawiony.

Mnóstwo pracy ma także Radomska Stacja Pogotowia Ratunkowego. - Telefon dzwoni bez przerwy od godziny 7 do 12 dyspozytorzy odebrali 109 połączeń, a zespoły ratownictwa medycznego wyjeżdżały 70 razy – wylicza Cieślak. - Przyczyn takiej sytuacji jest kilka, do szpitala zgłasza się coraz więcej osób uskarżających się na infekcje i powikłania poinfekcyjne, zmienna pogoda powoduje też złe samopoczucie, pacjenci skarżą się na dolegliwości kardiologiczne. Niestety część pacjentów, którzy mogliby skorzystać z pomocy lekarza rodzinnego, zgłasza się do szpitala lub wzywa pogotowie ratunkowe. Chcę przypomnieć, że Szpitalne Oddziały Ratunkowe. powstały, by ratować w przypadku zagrożenia życia lub poważnego i nagłego pogorszenia się stanu zdrowia – podkreśla rzecznik RSS i RSPR.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Roksana Chalabry Fot. archiwum CoZaDzien.pl

loading...
Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
  • avatar
    ~olga 2019-01-18 09:39
    W każdej przychodni w soboty i w niedziele powinny być wprowadzone dyżury lekarzy, rozluźniłoby to sytuację na Pogotowiu i lekarze mieliby więcej czasu dla pacjentów z poważniejszymi przypadkami, a teraz leczą biegunki, zapalenie gardła
    • 83%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Anonim 2019-01-18 16:19
      A skąd ich wziąć?!??
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Robotodawca 2019-01-18 18:59
      @Anonim - Ze wschodnich rejonów świata, np. Ukraina, Białoruś, Rosja, może Kazachstan.
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Anonim 2019-01-18 23:19
      To jednak chcemy imigrantów? Zreszta oni pojadą dalej ma zachód a w Pl nie będzie się im opłacało pracować.
      • 50%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Nj 2019-01-19 16:20
      Z biegunką i zapaleniem gardła to się idzie do szafki po leki, a jak ktoś nie pomyślał to w najgorszym przypadku do apteki. Ale to jeszcze zrozumuem. Najlepsi są Ci co ich 6 dni brzuch boli albo ucho i idą na Sprzedaż a do przychodni dzień wcześniej nie łaska... Są tacy co przed wczasami w sobotę idą na sprzedaż bo dziecko od miesiąca główka boli a jutro wylatujemy do Tajlandii...
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~D81 2019-01-19 13:48
    Każdy kto pisze w o równie SORow, powinien udać się tam i przyjrzeć się jak to wygląda. Kolejki do rejestracji są godzinowe. Na 6 okienek jedno jest czynne obsługuje to facet który niestety nie jest bigly w obsłudze komputer. W międzyczasie rozprasza go kilka innych osób z obsługi które pojawiają się i znikają. Jak juz wypełni w kompie, kolej by to samo przepisać do formularza papierowego--jakby drukarki nie wynaleziono. Czekamy dalej... Dpo czekania i doczeka i się do okienka dowiadujemy się że jeszcze 5-6 godzin czekania na specjalistę.... Żenada. System jest chory i ludzie nie chcą być dla innych człowiekiem..
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Corka chorej Mamy 2019-01-18 18:22
    matt kpi,ze wzruszajace jest to co pisze,ale nie bede wymieniac wszystkich objawow jakie wystepowaly,ale Mama byla przywieziona karetka w stanie ciezkim i lezala na SOR caly dzien bez Zadnego leczenia.Jak odczujesz to na swojej rodzinie,to wtedy sie wypowiadaj.
    • 50%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Anonim 2019-01-18 23:20
      Sor to oddział szpitalny. Zapraszam do GB, wtedy zmienia się spojrzenie na opiekę zdrowotną.
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Rondo RADOSŁAWA za 28.000! 2019-01-18 20:15
    POdła zmiana.
    • 60%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~matt 2019-01-18 13:58
    Wzruszające. Gdyby pacjenci zamiast na Sor z pierdołami chodzili do POZu to problem by sie sam rozwiązał. A tak to koczują godzinami ibardzo dobrze. Może w końcu sie nauczą ,że SOR to nie POZ.
    • 58%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Corka chorej Mamy 2019-01-18 13:23
    SOR na Tochtermana jest nastawiony na przetrzymanie pacjenta na czas,albo sie wykonczy,albo zrezygnuje i beda miec spokoj.Wiekszosc pacjentow nie jest w stanie zlozyc skarge a rodzina nie ma na to czasu,bo musi szukac pomocy dla chorego.To jest koszmar i nie ma nic wspolnego z ratowaniem chorych!
    • 67%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~XYZ 2019-01-18 13:15
    To nie tylko szpitale ale w przychodniach też bałagan - szczególnie w MEDICONIE na Ustroniu. Tam dopiero bałagan. Recepcjonistka swoje , lekarz swoje a kierownik też swoje. Nie wiadomo kogo słuchać.
    • 80%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~klusio 2019-01-18 09:47
    od godziny 7 do 12 dyspozytorzy odebrali 109 połączeń, a zespoły ratownictwa medycznego wyjeżdżały 70 razy – Czas pięć godzin. Ilość 70. Na 1 godz. 14. Ilość karetek w Radomiu powiedzmy 10. Podzielimy, pomnożymy i otrzymamy 168 statystycznych wyjazdów w ciągu dwunastu godzin, czyli ok. 15 wyjazdów na jedną karetkę. Statystyka jak z wielkiego miasta. Na ulicach tylko karety pogotowia na niebieskich śmigłach. Gdzie prawda ? Kto nagina fakty ?
    • 75%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~bolek 2019-01-18 09:43
    a co gosciu myslisz, ze ciebie od razu z otwartymi ramionami przyjmia!!!!!!!!!!!, pacjet to jest najwiekszy wrog sluzby zdrowia
    • 75%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~wikt 2019-01-18 09:10
    Dlaczego nikt wprost nie napisze że to wina numerków wprowadzonych przez NiePOradka
    • 67%
    • |
    • oceń:
    • |
  • Pokaż więcej komentarzy
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy