Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Rewolucja na Traugutta - Narutowicza

Rewolucja na Traugutta - Narutowicza


DLA KIEROWCÓW

Podstawową zmianą ma być wydłużenie pasa ruchu do skrętu w lewo z ulicy Narutowicza w Kościuszki - z obecnych około 30 metrów do około 55 metrów. Bardzo często, podczas oczekiwania na zmianę świateł, nie wszystkie pojazdy mieszczą się na przeznaczonym dla nich pasie. Blokowane jest w ten sposób nawet całe sąsiednie skrzyżowanie. W tych okolicach planowane są także niewielkie korekty geometrii wysepek, aby ograniczyć liczbę punktów kolizyjnych.

DLA PIESZYCH


Ze względu na wspomniane wydłużenie pasa ruchu do skrętu w lewo w ulicę Kościuszki konieczne jest zlikwidowanie dotychczasowego przejścia dla pieszych przez ulicę Narutowicza, na zachód od Traugutta. W tym miejscu, z powodu niewielkiej odległości pomiędzy dwoma skrzyżowaniami, kierowcy bardzo często zmieniają pasy ruchu bezpośrednio przed wspomnianym przejściem, a niekiedy nawet na nim. W przypadku korka piesi są często zmuszeni wchodzić na pasy spomiędzy stojących tam pojazdów, co jest wyjątkowo niebezpieczne! Likwidacja tego przejścia nie przyniesie znacznego pogorszenia komunikacji, ponieważ sąsiednie pasy znajdują się w odległościach około 30 i 85 metrów. Po wprowadzeniu zmian odstęp pomiędzy dwoma pozostawionymi przejściami będzie wynosił jedynie około 120 metrów. Planowane jest też obniżenie krawężników przy wszystkich przejściach dla pieszych w tym rejonie do poziomu zero.

DLA PASAŻERÓW AUTOBUSÓW


W celu poprawienia dostępności komunikacji miejskiej w Śródmieściu zaproponowane jest jednocześnie uruchomienie nowych - postulowanych od dawna przez pasażerów - przystanków przy ulicy Traugutta (w okolicach siedziby MZDiK, komisariatu policji, apteki, restauracji, banków i sklepów - czyli miejsc, do których może przyjeżdżać sporo osób). Na przystankach tych stawałyby autobusy linii 5, 7, 8, 9 i 23. W celu uniemożliwienia wjazdu samochodów na chodnik, w pobliżu planowanego przystanku po południowej stronie ulicy Traugutta planowane jest oddzielenie słupkami peronu przystankowego od pozostałej części trotuaru oraz od drogi rowerowej. Ma to zapewnić tam większe bezpieczeństwo.

DLA ROWERZYSTÓW


Aby usprawnić ruch rowerów w centrum miasta, zaplanowane zostało wyznaczenie ciągu rowerowego między ulicami Jaracza i Narutowicza. Umożliwi on legalny przejazd z Plant do Śródmieścia (teraz wielu rowerzystów i tak jeździ tam chodnikiem). Na trójkątnej wyspie pomiędzy ulicami Traugutta i Narutowicza planowane jest natomiast rozgałęzienie dróg dla rowerów - jedna będzie prowadziła do jezdni w kierunku ulicy Piłsudskiego (gdzie dopuszczony jest przejazd na wprost z pasa ruchu przeznaczonego do skrętu w prawo). Druga pobiegnie w stronę ulicy Moniuszki, umożliwiając łatwy dojazd do ścisłego centrum miasta. W tym rejonie powstaną też oczywiście oznakowane przejazdy przez ulice.

WYPOWIEDZ SIĘ


Ze względu na sprzeczne oczekiwania różnych grup uczestników ruchu (kierowców, pieszych, rowerzystów) poddany konsultacjom społecznym projekt ma charakter rozwiązania kompromisowego. Zaplanowane jest usprawnienie ruchu kołowego poprzez wydłużenie obleganego pasa jezdni. To spowoduje jednak konieczność likwidacji przejścia, lecz w zamian oferujemy usunięcie barier architektonicznych, uruchomienie przystanków oraz usprawnienie ruchu rowerów.

Poniżej zamieszczamy pliki pdf, w których opisano intencje wprowadzonych zmian, zarządzenie Prezydenta z harmonogramem konsultacji oraz ankietę. MZDiK prosi o dokładne zapoznanie się z tymi dokumentami przed wypełnieniem i wysłaniem ankiety.

Zarządzenie

Informacje

Ankieta


PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy