Celem konkursu jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta i tworzenie między administracją skarbową a przedsiębiorcą relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i profesjonalizmem.
Inicjatywa zorganizowania konkursu powstała 18 lat temu. Porozumienie w tej sprawie podpisano 28 lutego 2002 r. między Ministerstwem Finansów oraz Business Centre Club. W tym roku z powodu pandemii koronawirusa ankieta konkursowa została przeprowadzona w sposób elektroniczny, co umożliwiło zadanie większej liczby pytań i przeprowadzenie szerszego badania.
Respondentom zadano szereg pytań dotyczących różnych aspektów kontaktu z urzędami skarbowymi, m.in. dostępnej infrastruktury, poziomu obsługi, częstotliwości kontaktów czy języka, jakim urzędnicy porozumiewają się z kontaktującymi się z nimi osobami. Odpowiedzi na te pytania zostały podzielone na bloki tematyczne, pozwalające na przeanalizowanie wielu elementów składających się na wizerunek urzędów skarbowych i budowanych przez nich relacji z perspektywy przedsiębiorcy.
Przedstawiciele Loży Radomskiej BCC spotkali się z naczelnikami urzędów skarbowych w Radomiu w ramach rozstrzygniętej 18. Edycji Konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy”. Spotkania odbyły się w siedzibach laureatów konkursu, którymi zostali: Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu, Drugi Urząd Skarbowy w Radomiu oraz Pierwszy Urząd Skarbowy w Radomiu.
Kanclerz Loży Radomskiej BCC – Izabela Seweryn i sekretarz Loży Radomskiej BCC Anna Słopiecka – złożyły oficjalne gratulacje i wyróżnienia Barbarze Kalbarczyk, naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu, Bożenie Rusinowskiej, dyrektor Drugiego Urzędu Skarbowego w Radomiu i Dorocie Kwas, dyrektor Pierwszego Urzędu Skarbowego w Radomiu.
W tegorocznej edycji tytuł „Urzędu Skarbowego Przyjaznego Przedsiębiorcy” otrzymały 64 urzędy. Najwięcej urzędów zostało nagrodzonych w województwach: śląskim – 9, mazowieckim – 7, kujawsko-pomorskim – 6 oraz zachodniopomorskim – 6.
kos, bcc fot. BCC