Profil na Facebooku powstał zaledwie kilkanaście dni temu, a już „lubi to” ponad 3 tys. osób. Mieszkańcy Radomia za pośrednictwem „Co robić w Radomiu” wymieniają się informacjami o wydarzeniach kulturalnych i rozrywkowych oraz miejscach, gdzie w ciekawy sposób można spędzić czas. Na fanpage pojawiają się również informacje o ciekawych zjawiskach atmosferycznych nad naszym miastem tj. deszczu meteorytów.
Administratorzy stron „Co robić w ….” opowiadają: - W swoim pierwotnym zamyśle inicjatywa "Co robić w..."miała działać lokalnie. Po utworzeniu takiej strony w Poznaniu i błyskawicznym zdobyciu popularności (2 dni - 8000 fanów) dostrzegliśmy pewną lukę pośród stron społecznościowych na Facebooku. Gdy na skrzynkę zaczęły spływać informacje z podziękowaniami od mieszkańców oraz propozycje spędzania czasu w miejscach, o których sami dotąd nie słyszeliśmy, zrozumieliśmy, jak ważna jest to platforma komunikacji.
Jak działa strona? - Zasady są takie, że publikujemy wiadomości nadesłane nam przez mieszkańców, zazwyczaj z imiennym pozdrowieniem lub podziękowaniem. Ponadto do opisu dołączamy zdjęcie użytkownika lub z zasobów internetu Naszym celem jest podanie mieszkańcom pełnej informacji o atrakcji: adres, godziny otwarcia, cena. W Poznaniu zgłaszają się do nas firmy, dla których prowadzimy dystrybucję voucherów dla użytkowników naszej strony, rzecz jasna za darmo.
To profil, który powstał pod koniec lipca tego roku, a ma już ponad 5 tys. 200 polubień na Facebooku. Zamieszczane są tam opinie m.in. o salonach fryzjerskich i kosmetycznych, restauracjach, szkołach jazdy. Dodatkowo w zakładce „Pytanie” publikowane są zapytania radomian odnośnie polecanych usług.
"Profil stworzony został z myślą o ostrzeganiu mieszkańców naszego miasta przed nieuczciwymi firmami i usługami, oraz nieprzystającymi zachowaniami. Oprócz tego chcielibyśmy wypromować wszystkie inicjatywy oraz wydarzenia niekomercyjne. Zależy nam szczególnie na wydarzeniach kulturowych, projektach niezależnych, oraz różnego rodzaju darmowych kursach i warsztatach" – czytamy w zakładce „Informacje” na fanpage. Za wszystkie opinie umieszczane na „Nie polecam w Radomiu” pełną odpowiedzialność ponoszą osoby nadsyłające je.
Dużą popularnością wśród mieszkańców naszego miasta cieszy się również profil Spotted:MZDIK, który od początku roku „polubiło” ponad 5 tys. fanów. Główna idea strony to ułatwienie odnajdywania osób, które spotkaliśmy w radomskich autobusach. Zamieszczane są tam również podziękowania dla kierowców i pasażerów za miłe zachowanie, a także opisy sytuacji, które zbulwersowały pasażerów. Nową stroną, która powstała zaledwie kilkanaście dni temu jest Radom- Dlaczego NIE?. Tam użytkownicy zachęcani są do wypisywania zalet naszego miasta. Ten profil dopiero zdobywa swoje grono fanów, wszystkim jego użytkownikom ma przyświecać hasło: „Przecież nie mamy się czego wstydzić!”. Podobne założenia ma również nowy, tworzący się dopiero profil: Wybieram Radom
Aleksandra Jabłonka