Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Radom ma przewagę

Radom ma przewagę
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Szczegółową analizę inwestycji lotniczych na Mazowszu przygotowała firma doradcza Arup, posiadająca duże doświadczenie w tego typu pracach na całym świecie. Eksperci Arupa brali pod uwagę dwa warianty: rozbudowa lotniska Warszawa-Modlin przy zaangażowaniu w tę inwestycję także środków publicznych przez Porty Lotnicze (PPL) oraz samodzielna inwestycja PPL w port Warszawa – Radom, który miałby być zbudowany od podstaw na terenie obecnego lotniska na radomskim Sadkowie. Uznano, że dużo lepszym rozwiązaniem z punktu widzenia interesów pasażerów i państwa jest inwestowanie przez PPL w Radomiu.

- Analizowaliśmy sytuację Radomia i Modlina w oparciu o kilkanaście kryteriów i finalnie okazało się, że Radom to lepsza inwestycja dla Portów Lotniczych. Tę inwestycję można szybko zrealizować, „choćby od jutra”, bo Radom ma decyzję środowiskową, a w Modlinie takich dokumentów nie ma, a procedura trwa kilkanaście miesięcy, a czasem kilka lat - wyjaśnia Ireneusz Kołodziej ze spółki Arup.

https://www.cozadzien.pl/radom/rozbieraja-terminal/56324

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Jak to możliwe, że działający już z sukcesami port w Modlinie wypada gorzej niż Radom, gdzie trzeba burzyć stary terminal i stawiać nowy, wydłużać o 500 metrów drogę startową oraz zbudować nowe płyty postojowe? Okazuje się, że Modlin również wymaga rozbudowy, bo w tej chwili jego przepustowość jest na wyczerpaniu, a operuje tam tylko jeden przewoźnik – Ryanair. Trzeba byłoby zrobić miejsce dla innych firm, które będą musiały wkrótce opuścić przepełnione Okęcie. Inwestycja w Modlinie – według Arup – byłaby zatem o wiele kosztowniejsza niż w Radomiu, gdyż zwiększenie przepustowości do 8-10 mln pasażerów (tyle potrzeba, aby przejąć część ruchu z Okęcia) pochłonie tam co najmniej ponad miliard złotych. Co więcej, Modlin potrzebuje nowej decyzji środowiskowej, aby w ogóle starać się o rozbudowę, a uzyskanie takiego dokumentu zajmuje kilka lat.

https://www.cozadzien.pl/radom/przetarg-na-wykonawce-drogi-startowej-rozstrzygniety/56295

To właśnie dlatego, eksperci z Arup orzekli, iż Radom ma przewagę nad Modlinem. Wynika ona z faktu, że uruchomienie działalności lotniczej w Radomiu potrwa dużo krócej (20 miesięcy wobec 45 miesięcy w Modlinie). Ponadto w Radomiu Porty Lotnicze mają możliwość skalowania inwestycji w stosunku do potrzeb ruchu lotniczego.

Kołodziej tłumaczy, że już na pierwszym etapie budowy lotnisko w Radomiu będzie dwa razy większe od Modlina pod względem np. powierzchni terminala (30 000 m2) i liczby gatów (9). – I dotyczy to sytuacji, gdy oba lotniska będą miały podobną przepustowość: około 3 mln pasażerów rocznie – argumentuje.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

https://www.cozadzien.pl/radom/budowa-radomskiego-lotniska-rozpoczeta/55935

Ponadto, choć teraz w obszarze bezpośredniego oddziaływania Modlina i Radomia mieszka podobna liczba ludzi, to Radom zyska pod tym względem istotną przewagę po uruchomieniu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Lotnisko na Sadkowie będzie miało blisko 2-milionowy obszar ciążenia poza zakresem oddziaływania CPK, a Modlin tylko 0,6 mln.

Inwestorzy biorą pod uwagę również względy finansowe i strategiczne. Inwestycja w port Warszawa – Radom ma być o wiele tańsza niż rozbudowa Modlina. Ponadto Porty Lotnicze mają pełną kontrolę nad radomskim lotniskiem, podczas gdy w Modlinie są mniejszościowym udziałowcem bez możliwości decyzyjnych.

RED/KD

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
  • avatar
    ~Anonim 213.189.45.*** 2019-06-10 14:37
    Pieniądze (pieniądze podatników) zainwestowane do tej pory w lotnisko Radom poszły błoto. Teraz burzymy za nasze pieniądze i budujemy od nowa. Jaki jest tego sens? Kto poniesie konsekwencje gdy kolejny raz upadnie? Kolejna polityczna inwestycja. Pamiętajcie, że nasz rząd nie ma pieniędzy to są pieniądze wszystkich Polaków.
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Kolda 89.72.168.*** 2019-06-06 19:40
    Modlin to wentyl, przez który zachodnia korporacja wysysa pieniądze samorządu województwa. Lotnisko działa od 2012 i nie zarobiło jeszcze złotówki.
    • 71%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~M 213.189.45.*** 2019-06-10 14:31
      z Twojej wypowiedzi mamy rozumieć, że latasz tylko narodowymi liniami LOT?
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Anonim 37.47.12.*** 2019-06-05 16:41
    Gdyby nie to że jako mieszkańcy woj. Mazowieckiego dopłacamy poprzez Struzika ryanowi to nic by z Modlina nie latało
    • 81%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      Radosław Małysa 185.189.126.*** 2019-06-06 11:42
      test
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Anonim 194.165.54.*** 2019-06-06 17:49
      A z Radomia ile latalo? A teraz ile linii chce latac?
      • 75%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Ala 194.165.54.*** 2019-06-06 17:47
    Arup robil analize przy innych zalozeniach. Cena za pas byla 3× mniejsza. Czy Arup zrobi teraz analize uwzględniajaca wzrost cen?
    • 80%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Anonim 205.201.55.*** 2019-06-05 15:43
    Do lasow panstwowych apel moze by poprawil sciezke rowerowa od szosy kozienie kiej do m. Kieszek. W niedziele tonelismy w blocie po kolana .moze pan dyr.lasow panstwowych pofatygowal sie bo moze lubi takie klimaty .rozjezdzaja mu gladami lasy i nic nie widza spia.
    • 60%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Anonim 178.235.187.*** 2019-06-05 16:16
      kup se i ty glada .
      • 70%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      Radosław Małysa 185.189.126.*** 2019-06-06 11:35
      rwewrewr
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Ag. 185.189.127.*** 2019-06-06 13:20
      I słownik.
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~morawiecki 37.47.2.*** 2019-06-05 14:37
    Co z inwestycja 350mln zl w fabryke prochu w pionkach.
    • 56%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Anonim 178.235.187.*** 2019-06-05 16:16
      sorry,to były obiecanki !
      • 53%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~:) 178.235.191.*** 2019-06-05 17:05
      … i cacanki
      • 64%
      • |
      • oceń:
      • |
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy