Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Radom, a nie Modlin

Radom, a nie Modlin

W środę w Warszawie firma doradcza Arup zaprezentowała wyniki audytu, który miał Przedsiębiorstwu Państwowemu „Porty Lotnicze” odpowiedzieć na pytanie, jakie lotnisko mogłoby przejąć część ruchu z przeciążonego Okęcia. Arup w swej analizie brał pod uwagę różne kryteria. Najważniejszym (50 proc.) była możliwość jak najszybszego odciążenia warszawskiego portu, a kolejnym funkcja lotniska komplementarnego po uruchomieniu Centralnego Portu Komunikacyjnego (32 proc.). Poza tym brano pod uwagę stan infrastruktury drogowej i kolejowej, konieczność zakupu gruntów czy poziom hałasu, ewentualny koszt rozbudowy i czas realizacji inwestycji. Audyt dotyczył tylko portów wpisanych do rejestru lotnisk cywilnych i ostatecznie na placu boju pozostał Radom i Modlin. I to radomski port osiągnął lepsze noty. Arup rekomenduje więc PPL Radom, a nie Modlin jako miejsce budowy lotniska komplementarnego dla CPK. Choć firma zaznacza, że ani jeden, ani drugi port nie jest obecnie gotowy do przejęcia choćby części ruchu z lotniska Chopina.

- W przypadku Sadkowa droga startowa jest za krótka, a terminal zbyt mały do przejęcia planowanego ruchu pasażerskiego; chodzi też o drogi kołowania i płytę postojową – wyliczał Ireneusz Kołodziej z londyńskiej firmy Arup.

Jak wyjaśniał Mariusz Szpikowski, prezes PPL, który w styczniu podpisał list intencyjny z władzami Radomia w sprawie rozbudowy lotniska na Sadkowie, inwestycja w Radomiu trwałaby 20 miesięcy i kosztowała 420 mln. zł. W przypadku Modlina byłoby to 45 miesięcy i ponad 1 mld zł nakładów. - W ciągu 20 miesięcy możemy mieć lotnisko do obsługi 3 mln pasażerów czarterowych. Kolejne 24 miesiące to kontynuacja przebudowy bez pogarszania parametrów lotniska; ten etap kosztowałby 467 mln zł i dawałby, jeśli byłaby taka potrzeba, możliwość dalszej rozbudowy – tłumaczył Szpikowski. - W Radomiu jest pozwolenie na wydłużenie pasa startowego, są niezbędne pozwolenia. W przypadku Modlina takich decyzji nie ma.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

http://www.cozadzien.pl/zdjecia/konferencja-ws-rozwoju-lotniska-chopina-i-analiza-rozbudowy-lotniska-w-radomiu/46398

Ten kolejny etap rozbudowy radomskiego lotniska mógłby być prowadzony bez zakłócania ruchu lotniczego.

Za Radomiem przemawia też czas dojazdu - budowa obwodnicy zachodniej miasta, budowa S12, droga S79, budowa linii kolejowej nr 8, a także planowane inwestycje drogowe wewnątrz miasta. – To także możliwość przejęcia całkowitej kontroli nad portem w przystępnej cenie. W Modlinie jest to niemożliwe, ze względu na udziały samorządu Mazowsza – stwierdził prezes PPL.

Lotnisko na Sadkowie spółka cywilna dzieli w tej chwili z wojskiem. - Trwają rozmowy, które dążą do wypracowania dobrego rozwiązania zarówno dla strony cywilnej, jak i wojskowej – zapewniał prezes PPL.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Szpikowski podkreślał, że analiza firmy Arup nie przesądza o tym, że port powstanie w Radomiu. - Na tym etapie, na podstawie due diligence, wyciąganie wniosków byłoby niefrasobliwe. Teraz analiza trafi do Ministerstwa Infrastruktury i to tam zostanie podjęta ostateczna decyzja - zaznaczył.

Gdyby wybór padł na Radom, loty z Radomia miałyby się rozpocząć do 30 października przyszłego roku.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy