Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Progi zwalniające niezgodne z przepisami?

Progi zwalniające niezgodne z przepisami?

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji przeprowadza audyt progów zwalniających. To w związku z medialnymi informacjami, że w Polsce wiele progów jest wykonanych niezgodnie z przepisami.

Prezydent Radosław Witkowski zlecił Miejskiemu Zarządowi Dróg i Komunikacji przeprowadzenie audytu progów zwalniających w mieście. - Pojawiają się opinie, że w wielu miejscach progi są zbyt wysokie i nieprawidłowo zlokalizowane. To z kolei ma znaczący wpływ na jakość powietrza, bo przy zwalnianiu i przyspieszaniu wzrasta ilość spalin oraz pyłów pochodzących ze ścierających się klocków hamulcowych i opon. O tym mówili też na sesji niektórzy radni. Dlatego chcemy sprawdzić, czy w przypadku progów zwalniających w Radomiu zostały zachowane normy – wyjaśnia wiceprezydent Konrad Frysztak. - Progi w Radomiu układane były w różnych latach, przez różnych wykonawców, w związku z tym chcemy sprawdzić czy wszystko jest nadal dobrze, w myśl przepisów.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Audyt dotyczy wszystkich progów na terenie naszego miasta. Jak przyznaje Dariusz Dębski rzecznik MZDiK, w mieście mamy kilkadziesiąt progów zwalniających - Są zbudowane lub zamontowane przy ok. 50 ulicach. Najwięcej jest ich w Śródmieściu i okolicach, ze względu na to, że w ścisłym centrum obowiązuje strefa tempo 30. Sporo progów jest również na Koziej Górze czy Pruszakowie, gdzie sami mieszkańcy wnioskowali o progi przy okazji utwardzania ulic – przyznaje Dariusz Dębski.

Jak informuje rzecznik MZDiK, zdecydowana większość progów zwalniających powstaje na wniosek mieszkańców. - Takie prośby pojawiają się najczęściej gdy kończymy lub realizujemy inwestycję w ramach czynów społecznych – mówi Dębski.

W Radomiu większość progów wykonana jest z asfaltu, rzadziej z kostki brukowej czy gotowych elementów. - Progi zwalniające powinny być budowane tylko na ulicach wewnętrznych oraz na osiedlowych. Ich głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych – tłumaczy rzecznik. - Nie powinno być progów tam gdzie kursują autobusy komunikacji miejskiej albo są wytyczone drogi przeciwpożarowe z tym, że od tej zasady są pewne wyjątki. Np. na ul. Słowackiego czy Żeromskiego progi mają swój specjalny kształt, są to tzw. progi wyspowe, więc autobusom komunikacji miejskiej łatwo je pokonać.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Czy rzeczywiście progi zwalniające mają wpływ na zwiększenie się emisji spalin? Zdaniem rzecznika wpływ jest minimalny. - Nie widzimy bardzo wyraźnego związku między budową progów a negatywnym wpływem na środowisko. Nawet trudno byłoby to zmierzyć. Najważniejsze dla nas jest to, że dzięki tym elementom spowalniającym ruch poprawia się bezpieczeństwo pieszych – przyznaje Dębski.


PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy