Trwa piaskowanie ciągów pieszych na obiekcie przy użyciu myjek wysokociśnieniowych. Pozwalają one na szybkie i dokładne czyszczenie betonowych nawierzchni. Inne ekipy montują ostatnie barierki na schodach prowadzących na wiadukt. Po obu stronach przeprawy zamontowane są prawie wszystkie gzymsy. Na dojeździe do obiektu od strony południowej trwa ustawianie krawężników.
Gotowa jest stabilizacja, a niebawem drogowcy będą mogli przystąpić do układania warstw konstrukcyjnych jezdni. Krawężniki ustawiane są także na nasypach, które będą tworzyć przyszły węzeł drogowy przy wiadukcie. Z góry już teraz dobrze widać jego zarys. Po stronie ulicy Tartacznej trwają kolejne roboty ziemne. Powstaje tam około 380-metrowa droga wzdłuż torów, w kierunku ulicy Żakowickiej. W przyszłości ta droga zostanie włączona do trasy N-S, umożliwiając połączenie z obwodnicą południową. Pod wiaduktem, po stronie ulicy Tartacznej, już wkrótce ruszy budowa ronda rozprowadzającego ruch lokalny, między innymi do Strefy Łucznik.
Nieco bliżej ulicy Orzechowej na nasypie jest już ułożona jedna warstwa asfaltu. Montowane są także ostatnie słupy oświetleniowe z energooszczędnymi lampami typu LED. Sam nasyp został ostatnio odpowiednio umocniony, a w obu przepustach pod jezdnią ulicy Młodzianowskiej działa od pewnego czasu oświetlenie LED-owe. Z obiektów korzystają bowiem ci, którzy chcą od strony Orzechowej dojść albo dojechać do bloków przy ulicy Sandomierskiej. Obok nasypu drogowcy układają z kostki brukowej nawierzchnię chodnika oraz przygotowują podbudowę szlaku dla rowerzystów.
Budowa nowego przedłużenia Młodzianowskiej wraz z wiaduktem nad linią kolejową numer 8 jest jedną z najbardziej oczekiwanych przez kierowców inwestycji. Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie torów i znacznie skróci czas przejazdu między Ustroniem, Młodzianowem i Prędocinkiem a Plantami i Śródmieściem.
Będzie to jedna z większych przepraw drogowych w mieście - o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Za budowę nowego przebiegu ulicy Młodzianowskiej (od Gdyńskiej do Godowskiej) włącznie z wiaduktem nad torami kolejowymi odpowiada konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. Wartość zadania według umowy to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Cała inwestycja ma zakończyć się w październiku 2016 roku.