Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Polityczny spór o ruchome schody

Polityczny spór o ruchome schody

Peron Radom-Wschód będzie dedykowany przede wszystkim budowanemu portowi lotniczemu na Sadkowie. Specjalne autobusy mają dowozić pasażerów radomskiego lotniska na peron i na lotnisko. Według Przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze nowy wiadukt „lubelski”, który powstanie w miejsce starego obok schodów i wind, powinien posiadać także ruchome schody. I tu pojawił się problem pod tytułem: „kto ma za schody ruchome zapłacić”. Spór przeniósł się już na grunt polityczny. 

– Na ostatnim komitecie sterującym z powodów osobistych nie było pana prezydenta Witkowskiego, reprezentował go dyrektor biura i znowu przez pół godziny spieraliśmy się – mówił w porannej rozmowie Radia Rekord i TV Dami Adam Bielan, europoseł PiS. - Proszę sobie wyobrazić planujemy inwestycję, w tej chwili już za ok. 1 mld zł. na Sadkowie. Do tego prowadzonych jest szereg inwestycji towarzyszących: budowa drogi S7, S12, kolejowa ósemka, i przez pół godziny rozmawiamy o schodach ruchomych, to jest rzecz kuriozalna, jak z nieładnych dowcipów o Radomiu.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Według Konrada Frysztaka, posła Koalicji Obywatelskiej i byłego wiceprezydenta Radomia, miasto nie powinno ponosić dodatkowych kosztów budowy dodatkowej infrastruktury pasażerskiej. - Pytam się: „dlaczego te wspaniałe wizje, jeszcze sprzed kampanii wyborczej, mówiące o tym, że przecież mamy bocznicę kolejową, która wiedzie na lotnisko, dlaczego od tego nagle się odchodzi i mówi się, że jedyną opcją kolejowego skomunikowania naszego lotniska jest wiadukt na Lubelskiej. To jest przerzucanie kosztów na rzecz naszego miasta” - przyznaje Konrad Frysztak, poseł Koalicji Obywatelskiej

Europoseł Adam Bielan jest zdania, że nie ma po stronie miasta dobrej woli co do instalacji schodów ruchomych na nowym wiadukcie. – Mam nadzieję, że pan prezydent Radosław Witkowski zmobilizuje swoich urzędników. To jest sprawa do rozwiązania. Powtarzam, miasto dzięki inwestycji PKP PLK zaoszczędzi duże pieniądze na budowie wiaduktu – powiedział Bielan

Innego zdania jest poseł Konrad Frysztak, który twardo obstaje przy opcji, że to PPL powinien sfinansować budowę schodów ruchomych. - My już decydując o budowie tego wiaduktu, zdecydowaliśmy o tym, że wybudujemy tradycyjne schody i windy. Ja przypomnę wypowiedzi ówczesnego ministra, obecnie posła Marka Suskiego, tego uzdolnionego artystycznie posła, który mówił w kampanii wyborczej, że przecież jest PPL, który dołoży do niezbędnej infrastruktury, na którą będzie brakować pieniędzy, więc panie pośle, panie eurodeputowany, panie prezesie Szpikowski, do dzieła, dokładajcie – apelował w Punkcie Widzenia poseł Frysztak.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Nowy wiadukt ma mieć szerokość około 20 metrów, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz ciąg pieszo-rowerowy po obydwu stronach jezdni. Powstaną także schody dla pieszych i windy. Cały wiadukt ma mieć 150 metrów długości.

Koncepcję budowy nowego obiektu przygotowała Miejska Pracownia Urbanistyczna, a projektuje go gdańska firma MiD.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy