Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Platforma Obywatelska = Puste Obietnice?

Platforma Obywatelska = Puste Obietnice?

Kilka dni temu poseł Marek Suski otrzymał od Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odpowiedź na pytania związane z modernizacją linii kolejowej nr 8. Inwestycja ta jest kluczowa dla mieszkańców naszego miasta, bowiem każdego dnia z Radomia do stolicy podróżuje do pracy kilka tysięcy ludzi.

- Informacje jakie uzyskaliśmy z ministerstwa są bardzo niepokojące. Okazuje się, że względu na liczne problemy i opóźnienia powstałe przy opracowywaniu dokumentacji projektowej, PKP PLK S.A. zaproponowała realizację projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom" z podziałem na dwa etapy. Etap I, obejmujący odcinek I Warszawa Okęcie – Warka zostałby zrealizowany do 2015 r. i rozliczony w ramach perspektywy finansowej 2007-2013. Etap II, obejmujący odcinek Warka – Radom, zostałby zrealizowany w latach 2014-2017 i byłby sfinansowany ze środków kolejnej perspektywy finansowej. Jeszcze w marcu poseł PO Radosław Witkowski twierdził, że nie będzie opóźnień przy tym projekcie. Po kilu miesiącach okazuje się, że nic z tych obietnic nie wyjdzie. Czyżby skrót PO oznaczał Puste Obietnice? - pyta radny Jakub Kowalski.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

- Modernizacja pewnych odcinków tej linii kolejowej może być przeprowadzana - ze względu na ochronę ptactwa - w okresach od 25 sierpnia do 28 lutego, ponieważ część terenów należy do programu Natura 2000. To w znaczny sposób ogranicza możliwość przeprowadzenie całej inwestycji. Obawiamy się, że te ograniczenia wydłużą cały remont. Jesteśmy ciekawi, czy ministerstwo zmieniając swoją decyzję o terminie oddania tego projektu, uwzględniło te informacje - dodaje senator Wojciech Skurkiewicz.

- Dochodzą do nas bardzo niepokojące informacje, że ze względu na utrudnienia przy budowie drugiej linii warszawskiego metra, pieniądze, które miały wcześniej trafić na remont "ósemki" trafią do stolicy. To oznaczałoby dla nas prawdziwą katastrofę. Mam zamiar zwołać nadzwyczajną sesję rady miejskiej, na którą moglibyśmy zaprosić przedstawicieli Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz władze PKP. Od razu omówilibyśmy kwestię remontu radomskiego dworca, bo jak się okazuje nawet tak prostego zadania nie da się u nas sprawnie przeprowadzić - twierdzi Dariusz Wójcik, przewodniczący Rady Miejskiej w Radomiu.

Do sprawy będziemy wracać. O interpelacji i liście Marka Suskiego do Marszałek Ewy Kopacz pisaliśmy TUTAJ.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy