Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Pasażerom pozostaje jedynie cierpliwie czekać

Pasażerom pozostaje jedynie cierpliwie czekać
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Obecnie trwają prace na na linii kolejowej pomiędzy Czachówkiem a Warką. Wykonawca demontuje stare tory, sieć trakcyjną i perony. - Równolegle prowadzone są prace przy budowie nowych fundamentów pod nową sieć trakcyjną oraz gromadzone są materiały do wykonania modernizacji – wyjaśnia Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK.

Przypomnijmy, inwestycja na odcinku Czechówek – Warka koncentruje się na przebudowie stacji Chynów i Warka, a także przystanków Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice. W Chynowie i Warce docelowo wybudowane zostaną przejścia podziemne wyposażone w pochylnie. Zapewni to lepszy dostęp do pociągów osobom niepełnosprawnym. Na wszystkich peronach będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne.

Prace torowe pomiędzy Warką a Czachówkiem Południowym zakończą się w połowie 2020 roku. Koszt tej inwestycji to 216 mln zł, z czego 85 proc. wynosi dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.

Prace na linii Radom – Warka od marca

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na odcinku Radom – Warka. - Kontynuowany jest proces pozyskiwania właściwych decyzji umożliwiających rozpoczęcie prac na odcinku Warka – Radom od marcowej korekty rozkładu jazdy – wyjaśnia rzecznik PKP PLK. W ramach inwestycji przebudowane zostaną tory i perony na stacjach oraz przystankach, a dobudowanie drugiego toru pozwoli na zwiększenie przepustowości całej trasy. Niestety remont oznacza dla podróżujących pociągami na tej trasie spore utrudnienia, bowiem robót nie da się przeprowadzić pod ruchem pociągów. W związku z tym PKP PLK będzie musiało wprowadzić komunikację zastępczą.

Ponadto w ramach inwestycji wybudowane zostaną trzy nowe przystanki, w tym dwa w Radomiu, tj. Radom Brzustówka (ul. Żółkiewskiego) i Radom Gołębiów (ul. Kozienicka).
Przewidywany termin zakończenia robót torowych między Warszawą a Radomiem to II kwartał 2021 r. - Po uzyskaniu wszystkich wymaganych zgód administracyjnych pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h – dodaje Jakubowski.
Wartość modernizacji odcinka Warka – Radom to 429 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 85 proc.

Kiedy radomianie doczekają się wyświetlaczy?

Temat wyświetlaczy na stacji PKP w Radomiu wraca jak bumerang. Przypomnijmy, w listopadzie 2015 roku zakończył się remont peronów i tunelu pod dworcem, ale od tamtej pory wyświetlaczy w Radomiu nie ma. Pasażerowie wciąż borykają się z problemem, na który peron się udać. Duża dezorientacja panuje w szczególności wtedy, kiedy dwa składy stoją przy jednej krawędzi peronu, ale jadą w dwóch różnych kierunkach. W tym momencie podróżni informacje o przyjeżdżających i odjeżdżających pociągach mogą uzyskać bądź w informacji, bądź na tablicach informacyjnych w poczekalni dworca.

http://www.cozadzien.pl/radom/wyswietlacze-na-dworcu-dopiero-za-trzy-lata/4409

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

- 21 stycznia PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zabudowę Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na 133 stacjach i przystankach na liniach E20 i E30 – wyjaśnia Karol Jakubowski.

To już trzeci tego typu przetarg, pierwszy został ogłoszony w 2014 roku. Niestety w ogłoszonym przetargu nie uwzględniono Radomia. Rzecznik PKP PLK przyznaje, że PLK będą ogłaszały kolejne przetargi na zabudowę CSDIP wraz z rozbudową sieci światłowodów, ale terminów nie podaje. Zatem pasażerom pozostaje jedynie cierpliwie... czekać.

KOS

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
  • avatar
    ~szczerze 5.173.136.*** 2019-01-29 22:44
    Puśćcie więcej pociągów z Radomia przez Idzikowice, nie róbcie zastępczej komunikacji autobusowej. Nikt do Warszawy wy nie będzie jechał autobusem z opcją zatrzymania się na każdej stacji kolejowej, bo taka podróż do Warszawy trwałaby ze 4 godziny !!!
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~elole 5.173.145.*** 2019-02-01 09:07
      Nie wszystkie składy da się tam wysłać z racji że nie ma rozjazdu z drzewicy na warszawę tylko na opoczno i maszynista musi się przesiadać do drugiej kabiny żeby jechać w kierunku warszawy, przy składzie z osobną lokomotywą trzeba by było przepinać skład co też zajęłoby sporo czasu.
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Bury z Rzeszowa. 5.173.184.*** 2019-01-29 12:39
    Dlaczego Radosław jeszcze nie siedzi?
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Wam dadzą. 5.173.200.*** 2019-01-28 19:30
    Wiiteek,Struuuzik,Wiiiteeek,Struuuzik.
    • 75%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~sfd 77.255.101.*** 2019-01-28 21:12
      No tyle, że PKP PLK jest podległe rządowi :D
      • 80%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Edi 37.47.8.*** 2019-01-28 17:54
    Lotnisko za 800 milonów 1.8 miesięcy. Tablice,takie tam wyświetlacze za 100 tysięcy za 3 lata. Teraz wiecie co to jest paranoja.
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~pol 77.255.101.*** 2019-01-28 18:58
      Typowe PKP... I oni chcą wybudować w kilka lat tysiące km nowych linii kolejowych na Centralny Port Komunikacyjny :D
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~123 31.0.39.*** 2019-01-28 15:05
    "W ramach inwestycji wybudowane zostaną trzy nowe przystanki, w tym dwa w Radomiu, tj. Radom Brzustówka (ul. Żółkiewskiego) i Radom Gołębiów (ul. Kozienicka)" - wszyscy chyba zapominają, że trzeci planowany przystanek, czyli Stara Wola Gołębiowska to też jeszcze teren Radomia.
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Anonim 178.235.178.*** 2019-01-28 14:35
    znając zainteresowanie i angażowanie się PLK w stan robót prowadzonych przez firmy które wynajmują to na drugi tor do miasteczka Warszawka dłuuuugo poczekamy .Rozbiorą i na tym się skończy, tak jak na linii do Lublina miał być rok a jest jak jest
    • 75%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Anonim 37.7.13.*** 2019-01-28 14:10
    ale chociaż kupią sobie burgera z maka
    • 60%
    • |
    • oceń:
    • |
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy