Przed rozpoczęciem prac obraz był w bardzo złym stanie zarówno technicznym, jak i estetycznym. Wpływ na znaczące zniszczenia miały w dużej mierze niewłaściwe renowacje, wykonane przy nim w XX wieku.
Przeprowadzona konserwacja-restauracja obrazu wraz z ramą miała na celu poprawę jego złego stanu zachowania oraz przywrócenie mu pierwotnego wyglądu. Cele te zrealizowano m.in. poprzez wzmocnienie drewnianego podłoża, utrwalenie i zabezpieczenie osypujących się oryginalnych warstw malarskich, usunięcie zabrudzeń powierzchniowych oraz szpecących wtórnych nawarstwień, a także poprzez uzupełnienie ubytków wszystkich oryginalnych warstw technologicznych.
Prace, które w części finansowane były przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego wykonali Konserwatorzy Zabytków, Pani Angelika Lament-Kosińska i Pan Krzysztof Kosiński.
W kościele znajduje się sztaluga, gdzie można zapoznać się z opisem prac i zdjęciami pokazującymi obraz przed, w trakcie i po renowacji.
W radomskiej Farze trwa także kolejny etap prac konserwatorsko-restauratorskich nawy głównej, a dokładniej empory chórowej. Zostały już wstępnie oczyszczone wykonane z piaskowca arkady.
Empora chórowa w kościele farnym została wzniesiona podczas przebudowy świątyni w latach 1908-1909. Wówczas to po rozebraniu ściany zachodniej przedłużono nawę główną o jedno przęsło i wstawiono chór muzyczny z rzeźbioną kamienną balustradą. Empora przepruta jest w dolnej partii trzema ostrołukowymi arkadami, oprofilowanymi, które spoczywają na niskich spiralnych kolumnach z piaskowca. Nad kolumnami znajdują się dwa malowidła, herby Radomia i Sandomierza.
Od strony nawy głównej, przy balustradzie, znajduje się kamienny wspornik pierwotnego sklepienia, informujący, gdzie kończyła się Fara przed przebudową, która miała miejsce w latach 1908-1909.
czd Fara Radom