Robotników i ciężki sprzęt spotkamy praktycznie niemal na całej długości powstającej trasy, co powoduje spore uciążliwości. Wciąż wiele kontrowersji wywołuje niedawne zamknięcie obu skrzyżowań, które łączyły Malczew i Godów z centrum Radomia. Po licznych protestach oburzonych mieszkańców tej części miasta, drogowcy obiecali, że przygotują nowy wariant tymczasowych objazdów i przejść dla pieszych. Póki co nie zdradzają żadnych szczegółów na ten temat.
POWSTAJE KANALIZACJA
W rejonie Ustronia i Prędocinka nadal jest budowana kanalizacja. Betonowe studzienki wyrastają już z ziemi od alei Grzecznarowskiego do skrzyżowania z ul. Grzebieniową. Niedawno u zbiegu ul. Wyścigowej i Armii Krajowej pojawiły się kontenery i sprzęt mostowców, którzy powoli przystępują do budowy pierwszego wiaduktu, jaki napotkamy jadąc od strony centrum handlowego M1 (obwodnicą południową pojedziemy pod Wyścigową).
Ekipy odpowiedzialne za budowę kanalizacji ułożyły już część rur także w głębokim wykopie wzdłuż ulicy Armii Krajowej. Nowa trasa będzie tamtędy biegła właśnie w takim zagłębieniu, dzięki temu mieszkańcy okolicznych bloków nie powinni narzekać na nadmierny hałas. Niedawno zerwano asfalt na skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej i początkowym odcinku Witkacego oraz zamkniętej pętli autobusowej.
Sporo wody stoi nadal w wykopach między ul. Grzebieniową a Witkacego. W kierunku południowym płynie nawet mały strumyk. Podczas ostatniej z konferencji prasowej szef miejskich drogowców przyznał, że prace na tym odcinku utrudniają wody gruntowe, jednak problem ma zniknąć po budowie kanalizacji w tym rejonie.
BUDUJĄ WIADUKTY
Zaawansowane prace trwają na drugim etapie, czyli między ul. Witkacego a skrzyżowaniem z projektowaną trasą N-S i ul. Sycyńską. Z każdym dniem coraz bardziej widać zarys przyszłego wiaduktu łączącego obwodnicę z projektowanym przedłużeniem ul. Młodzianowskej (za kościołem na Prędocinku).
Mostowcy zalewają betonem solidne zbrojenia, na których będzie opierała się konstrukcja obiektu. Na tym odcinku trasy czeka ich jeszcze wiele pracy, ponieważ kolejny wiadukt powstanie u zbiegu ul. Wiejskiej i Godowskiej (obwodnica będzie przebiegała pod Wiejską).
W rejonie zamkniętego skrzyżowania Wiejskiej i Godowskiej drogowcy zerwali asfalt i rozebrali krawężniki. Trwa tam teraz budowa kanalizacji. Robotnicy zajmują się także przekładaniem pozostałych instalacji przebiegających pod ziemią. Od strony łąk na Godowie w kierunku Wiejskiej drążony jest głęboki wykop.
Sporo dzieje się również na odcinku przyszłej trasy przebiegającym przez łąki na Godowie. Powstaje tam kanalizacja. Wywrotki wywożą tony piachu z wykopu znajdującego się na północ od budowanej drogi - będzie tam duży zbiornik wodno-retencyjny.
Powoli dobiega końca budowa południowego nasypu, który będzie prowadził na wiadukt wznoszony od strony Południa. - Stoją już tam przyczółki i zalana jest betonem główna płyta konstrukcji pomiędzy nimi - mówi Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
UŁOŻONA PODBUDOWA
Ślad przyszłej trasy doskonale widać również na Potkanowie i w Krychnowicach. Prace są prowadzone wzdłuż ul. Żelaznej aż do granicy administracyjnej Radomia. Wzdłuż ul. Żelaznej (na wysokości jednostki Straży Pożarnej i ciepłowni Południe) trwa budowa kanalizacji oraz są przekładane podziemne instalacje.
Od ciepłowni do starej wieży ciśnień ułożono betonową podbudowę przyszłej jezdni. Z powodu rozpoczęcia kolejnego etapu budowy nieprzejezdna jest ul. Stalowa od pętli końcowej autobusów linii 25 (obok ciepłowni) do Tokarskiej oraz od Strunowej do Stalowej.
Drogowcy ustawili barierki także na przecięciu ul. Fundowicza z budowaną obwodnicą. Dojazd do posesji po południowej stronie terenu budowy jest możliwy od Stalowej, natomiast do posesji po północnej stronie od Krychnowickiej.
Od granicy administracyjnej miasta aż praktycznie do samej krajowej "siódemki" wycięto drzewa i krzewy kolidujące z przebiegiem obwodnicy. Drogowcy przygotowują tam grunt pod budowę trasy.
Ważne
Wykonawcą robót jest konsorcjum, na czele którego stoi firma Fart Kielce wraz z przedsiębiorstwami Trakt Kielce, Budromost - Starachowice i Mosty - Łódź. Inwestycja będzie kosztować ponad 154 mln 420 tys. zł. Zakończenie prac jest planowane na 31 sierpnia 2014 roku.