Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Nie dla rowerów?

Nie dla rowerów?
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

 

 

Rzecz dotyczy dokończenia bulwarów nad Mleczną, które – w zamyśle poprzednich władz miasta – miały służyć głównie rowerzystom, spacerowiczom czy rolkarzom i pozwolić im się przemieszczać z centrum np. nad zalew na Borkach. Inwestycja rozpoczęła się w 2014 roku. Dość szybko powstał bulwar północno-zachodni – od ul. Okulickiego do Piotrówki i bulwar południowo-wschodni - od Piotrówki do ul. Jaworowej. Tyle tylko, że to wszystko prowadzi tak naprawdę donikąd. Rowerzyści jadący od strony ul. Okulickiego nie mają możliwości dojazdu ani do Maratońskiej, ani do Garbarskiej. Nowe władze miasta zapowiadały, że bulwary dla rowerzystów i spacerowiczów dokończą. Co trwało i trwało. Wreszcie w ubiegłym roku udało się uzyskać wszystkie pozwolenia i znaleźć pieniądze w budżecie. - To kolejna inwestycja, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rowerzystów. Naszym celem jest stworzenie spójnej sieci dróg dla rowerów i to będzie ważny jej element – mówił pod koniec października o przedłużeniu bulwarów prezydent Radosław Witkowski.

 

https://www.cozadzien.pl/zdjecia/trwa-budowa-przedluzenia-bulwarow-nad-mleczna-zdjecia/65122

 

Droga asfaltowa, nie rowerowa

 

Tymczasem Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji szukał w przetargu wykonawcy drogi asfaltowej wraz z chodnikami z kostki betonowej, co nie wyglądało jak ciąg pieszo-rowerowy. Nowy odcinek ma mieć 640 metrów; połączy istniejący fragment ciągu pieszo-rowerowego z ul. Garbarską w kierunku Mlecznej, ominie salon samochodowy i wzdłuż Cerekwianki dotrze do ul. Garbarskiej. Od razu było wiadomo, że inwestycja pociągnie za sobą wycinkę kilkuset drzew. Przetarg na wszystkie te prace w grudniu ubiegłego roku wygrała radomska firma Budromex.

Na początku maja członkowie stowarzyszenia Zielona Akcja zaalarmowali władze miasta, że przy okazji prac nad Mleczną zniszczona została bobrza tama. Radomian zaniepokoiła też skala wycinki drzew; zastanawiali się, czy przypadkiem nie jest nielegalna. „Wycinka drzew, która wywołała sporo emocji nie ma nic wspólnego ani z realizacją programu LIFE, ani z badaniami archeologicznymi, ani też z budową bulwarów. Sprawą zajął się Miejski Konserwator Przyrody i Wojewódzki Konserwator Zabytków, który prowadzi teraz postępowanie w tej sprawie. Nie wykluczam, że ta kwestia będzie miała swój finał w prokuraturze i przed sądem. Nigdy nie było i nie będzie mojego przyzwolenia na niszczenie otaczającej nas przyrody” – napisał 12 maja na swoim profilu na Facebooku prezydent Witkowski.

W końcu informacji o tym, co dzieje się na budowie „ciągu pieszo-rowerowego na Bulwarach” zażądali od miasta na ostatniej sesji radni Prawa i Sprawiedliwości.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

- Zaawansowanie prac oceniamy na ok. 80 proc. Inwestycja powinna zakończyć się 30 listopada, a kosztuje 2 mln zł – mówił Dawid Puton, rzecznik MZDiK. - Od 2014 roku radomianie czekają na tę inwestycję.

 

Głosowanie w dobrej wierze

 

Dariusz Wójcik, przewodniczący klubu radnych PiS przypomniał, że pieniądze na budowę ciągu pieszo-rowerowego rada miejska przeznaczyła w trakcie roku budżetowego na wniosek Marty Michalskiej-Wilk, przewodniczącej klubu radnych Koalicji Obywatelskiej. - Ja głosowałem przeciw, bo nikt mi nie chciał pokazać dokumentów, ale rada ten wniosek w dobrej wierze przyjęła – przypomniał Wójcik. - Dyskutowaliśmy na sesji o ciągu pieszo-rowerowym, nie nad żadną inną inwestycją. Jakież więc było nasze zdziwienie, kiedy się okazało, że tam została zrobiona normalna droga, w pełnej szerokości. Kto to zmienił? Dlaczego? Na jakiej podstawie?

Szef klubu radnych PiS stwierdził, że „teren został zdegradowany przyrodniczo”. - Nie wiadomo, kto wyciął drzewa; miasto się nie przyznaje. Rozumiem, że ktoś chce zrobić drogę, bo ona jest potrzebna przedsiębiorcy. Ale nie róbmy tego podstępem, za plecami radnych, tylko w normalnej dyskusji na sesji – przekonywał. - To, szanowni państwo, jest tak naprawdę oszustwo w stosunku do radnych.

Łukasz Podlewski chciał wiedzieć, kto – dwa tygodnie po tym, jak radni zgodzili się na budowę ciągu pieszo-rowerowego – podjął decyzję o wszczęciu postępowania administracyjnego związanego z „wydaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej „Budowa nowego odcinka drogi gminnej łączącej ul. Garbarską z ul. Podhalańską wraz z odwodnieniem i budową drogi rowerowej” w ramach zadania „Budowa ciągu pieszo-rowerowego łączącego bulwary z ul. Maratońską”. - Kiedy radni dyskutowali na ubiegłorocznej sesji o przesunięciu pieniędzy, nie było mowy ani o ul. Garbarskiej, ani o budowie drogi gminnej – przypomniał Podlewski.

 

Równowaga ekologiczna naruszona

 

Tomasz Gogacz z kolei podkreślał, że ta część Radomia – w sąsiedztwie Piotrówki ma szczególną wartość historyczną. Tymczasem wycięto tam ponad 400 drzew, zniszczono stanowisko bobrów; „naruszono pewną równowagę ekologiczną w skali miasta”. - Budowa asfaltowej drogi w odległości 1,5 metra od koryta rzeki to naprawdę nie jest coś, co mogłoby – w kontekście suszy – cieszyć normalnego człowieka – zauważył.

- Dlaczego powstała tam ta droga? Aby szybciej doprowadzić do wybudowania przedłużenia bulwarów od istniejącej dotychczas pętli do ul. Podhalańskiej, musieliśmy podjąć decyzję, aby wybudować tę drogę przy pomocy ZRID-u (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej); on nam umożliwiał przejęcie 10 działek. Kupowanie ich od poszczególnych właścicieli po kolei zajęłoby lata – tłumaczył Dawid Puton. - Dlatego właśnie ta droga gminna musiała powstać. Zresztą już wcześniej Miejska Pracownia Urbanistyczna drogę tam zaplanowała.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Puton przyznał, że przy okazji inwestycji pod topór poszły 474 drzewa. - W większości były to pozostałości po sadach – zaznaczył. - Zarówno wycinka, jak i dobór gatunkowy nowych nasadzeń, które tam planujemy, zostały uzgodnione z miejskim konserwatorem przyrody.

 

Bo pan nie rozumie...

 

- Bo może pan nie rozumie, o co pyta pan radny Wójcik. Pan radny Wójcik pyta, gdzie powstanie ten ciąg pieszo-rowerowy, nad którym głosowali radni? W którym miejscu? - uściślił Podlewski.

- A może właśnie ta wybudowana droga jest ciągiem pieszo-rowerowym – wyrwała się Małgorzata Zając.

- Ta wybudowana droga jest ciągiem pieszo-jezdnym. I na tej drodze będziemy mieli bardzo ograniczony ruch aut – zaznaczył Puton. - Panie przewodniczący Wójcik, przyznam, że jest mi ciężko odpowiedzieć na zadane przez pana pytanie. Moja wiedza jest w tym momencie niekompletna.

Kinga Bogusz, przewodnicząca rady miejskiej zapowiedziała, że do sprawy budowy przedłużenia bulwarów radni wrócą na następnym posiedzeniu.

 

 

 

nika, fot. cozadzien.pl/ Szymon Wykrota

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
  • avatar
    ~art 188.146.99.*** 2020-06-07 07:16
    Takiego,żeście sobie prezydenta wybrali.
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Kowalczyk 31.0.66.*** 2020-06-05 19:08
    Sieć dróg rowerowych? Panie Witkowski, proszę nie odzywać się w sprawach o których nie ma pan zielonego pojecia
    • 50%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Kękę 185.135.2.*** 2020-06-04 13:20
    Wielka szkoda, że takich artykułów w CzD jest jak na lekarstwo. Kilka stron sporu, opis problemu. A nie ctrl c i ctrl v z notatki przesłanej przez UM. Co do samych bulwarów, sugeruję zastanowić się kto na budowie tej drogi zyskał najbardziej. Wydaje się to oczywiste.
    • 90%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Anonim 37.47.31.*** 2020-06-04 19:38
      To niech przy tej drodze puszczą jeszcze ścieżkę i chodnik debile
      • 50%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Kik 83.18.112.*** 2020-06-05 13:17
      Gdzie? Po Mlecznej? Po wodzie to tylko Jezus mógł chodzić.
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Duch 178.235.190.*** 2020-06-05 10:35
    Proszę radnych, dokumenty inwestycji publicznych są dostępne w Wydziale Architektury na każdym etapie jej realizacji. Wystarczyło zażądać kilka razy udostępnienia jej do wglądu i skontrolować, czy nie nastąpiły jakieś dziwne zmiany - to m.in. wasza rola i obowiązek, który za przeproszeniem olaliście, dlatego jesteście tak samo winni jak ci urzędnicy, którzy ulegli "wpływom" okolicznych zainteresowanych, żeby zrobić "autostradę" do przylegających posesji, kosztem ścieżki rowerowej.
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Niki 185.49.29.*** 2020-06-05 12:45
      O masakara. Formalnie masz racje, ale sugerujesz też, że Władze kłamią i trzeba ich sprawdzać. A jak ktoś nie uwierzy na słowo, to jego wina.
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~jura 79.110.193.*** 2020-06-05 12:55
      Opłata adiacencka – opłata dotycząca właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości, których wartość wzrosła na skutek następujących zdarzeń: ... scalenie i podział nieruchomości, budowy urządzeń infrastruktury technicznej z udziałem środków Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego. Szanowny panie Wójcik czas działać z górnej półki 50% procent wartości nieruchomości i budżet miasta będzie podreperowany. Pilnować tylko papierów bo rzecznik MZDiK udowodni że to "czynówka" i kasa się nie należy. Urząd yteż może zaspać zdarzyć się może wszystko. Nie gadać tylko działać, bobry już nie wrócą drzewa nie odrosną, panie radny Podlewski da pan radę, wierzę w pana. ciekawe co pani dyr ochrony środowiska by wymyśliła. Dlaczego tłumaczy się tzw rzecznik a nie dyr. Kto pyta nie błądzi. Jest kasa do zarobienia dla tej mieściny.pozdrawiam
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Duch 178.235.190.*** 2020-06-05 13:13
      Stare przysłowie "kijem tego kto nie pilnuje swego". Pieniądze na inwestycje miejskie są publiczne nad którymi kontrolę sprawuje Rada Miejska. Niewykonanie obowiązku jakim jest kontrola sposobu ich wydawania (ogółem i wyrywkowo) jest niedopuszczalnym zaniechaniem.
      • 75%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Anonim 89.64.66.*** 2020-06-04 23:16
    K*rwa jak zwykle nikt nic nie wie i za nic nie jest odpowiedzialny. Witkowski wyjazd z prezydium.
    • 75%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Bob 31.0.47.*** 2020-06-04 22:41
    Nadczyn tu gdybać , wokół ' posesji ' mercedesa utworzyła się drogą dojazdowa do tylnej bramy , zniknęły drzewa co odsłoniło salon dla jadących od Maratońskiej a trzy tajemnicze wykopy jak pod fundamenty baneru reklamowego nadal zostają uznane jako archeologiczne ,a na dodatek na odcinku salonu Mercedesa uporządkowano brzeg rzeki . Przypadek ? I oczywiście nikt nic nie widział ,nikt nic nie wie i nikt nie reaguje .
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Ja 178.235.191.*** 2020-06-04 21:24
    W tym miescie po cichu zawsze dzialy sie rozne dziwne rzeczy. Odkad jednak nastal Witowski dzieja sie prawdziwe cuda i to zupelnie jawne. Najpierw byly problemy z Wojska Polskiego. Wałki nie przeszly bo bez wsparcia rzadu i GDDKiA ta droga nigdy by nie zostala wyremontowana. Potem biedny nasz prezydent z mediow sie dowiedzial ze Rosa upadla i nikt nie buduje RCS. Potem byl serial z ponownym przetargiem na kontynuacje tej budowy. O jej ostatecznych kosztach tak na prawde nie wie chyba nikt lacznie z inwestorem. Potem 600 000 pln poszlo sie walic na parkingu, ktory nie nadaje sie do uzytku bo ktos zapomnial zrobic odpowiednie ekspertyzy przed remontem. A teraz zamiast ciagu rowerowo-pieszego wybudowano droge do salonu wiadomo kogo i zniszczono i tak juz byle jakie srodowisko tego miasta. Coraz czesciej zaczynaja mi sie przypominac mroczne lata dziewiecdziesiate. Znowu z tego miasta robi sie jeden wielki kibel i rzadzi garstka prominentow i biznesmenow. Zobacznie jak wygladaja drogi, chodniki. Nikt nie ma nad tym zadnej kontroli. Zadnego planu. Przez kilkanascie lat odbudowywano to upadle miasto a teraz znowu cos ewidentnie idzie nie tak. I coraz czesciej na slowo "Radom" cisnie mi sie od razu odpowiedz "zapyziale". Ciekawe ile ekolodzy i miejscy aktywisci dostali w lape, ze sprawa wyplynela dopiero teraz i nie wstrzymano budowy.
    • 75%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Anonim 185.49.29.*** 2020-06-04 17:02
    Witold ogłosi zakaz pedalowania ??/
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Anonim 185.49.29.*** 2020-06-04 17:01
    a dali w marcu te dwie bańki na szpital z puli roweru miejskiego, czy ciężko odpowiedzieć na zadane pytanie
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Jura 79.110.193.*** 2020-06-04 15:36
    Panie przewodniczący Wójcik, przyznam, że jest mi ciężko odpowiedzieć na zadane przez pana pytanie. Moja wiedza jest w tym momencie niekompletna..........................DYMISJA. Jego firma budowała bulwary a wyszła ulica , a on brnie w zaparte. Młode Wilki III.
    • 75%
    • |
    • oceń:
    • |
  • Pokaż więcej komentarzy
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy