Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Najpierw jeździły po Oslo. Teraz po Radomiu

Najpierw jeździły po Oslo. Teraz po Radomiu

Autobusy MAN A21 Lion’s City Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Radomiu wyjechały na ulice w czwartek, 12 października. Zostały wyprodukowane w 2008 roku i dotychczas jeździły w Oslo w Norwegii. - Kupiliśmy samochody używane i wiem, że niektórym może to przeszkadzać, ale podchodzimy do sprawy ekonomicznie, bo jeżeli jest okazja do kupienia autobusów w bardzo dobrym stanie za jedną trzecią ceny, korzystamy z tego. Skoro wydaliśmy nieco ponad dwa miliony, a za nowe zapłacilibyśmy siedem, to uważam, że była to rozsądna transakcja - argumentuje Krzysztof Zalibowski, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Radomiu. - Pasażerowie nie odczują, że nie są to nowe autobusy, ponieważ zostały bardzo dobrze przygotowane; wszystkie siedzenia i obicia zostały wymienione na nowe, a ponadto autobusy mają mały przebieg.

Nowo pozyskane pojazdy spełniają wszystkie wymogi współczesnego taboru pasażerskiego. To dwunastometrowe autobusy z silnikami zgodnymi z wysoką normą emisji spalin EURO 5, klimatyzacją, monitoringiem, kasownikami w ramach systemu Radomskiej Karty Miejskiej i tzw. ciepłym przyciskiem. Wszystkie dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych. Każdy z pojazdów umożliwia przejazd 80 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Autobusy zostały wzięte w leasing na pięć lat i zastąpiły najstarsze Neoplany, wożące radomian od blisko 20 lat. Będą obsługiwały linie: 10, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 21, 23, 24, 25.

Spółka ma plany dalszego rozwoju i unowocześniania taboru. Miasto jeszcze w tym miesiącu będzie składać dokumenty związane z unijnym projektem na niskoemisyjny tabor dla MPK. - Chodzi o autobusy elektryczne. Wiążemy z nim nadzieję. W perspektywie mamy też nowe możliwości finansowe; w przyszłym roku kończą nam się pewne kredyty i mamy nadzieję, że z tego tytułu uda nam się pozyskać nowe autobusy. Na pewno do wydatków będziemy podchodzić bardzo racjonalnie, liczymy się z każdą złotówką – wyjaśnia Zalibowski.

W ramach odnowy taboru od 2014 roku MPK pozyskało 61 autobusów, znacznie poprawiając średni wiek użytkowanej floty. Aktualny - ok. 10 lat, jest niższy od średniej krajowej.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Obecnie przedsiębiorstwo posiada 133 autobusy, wszystkie niskopodłogowe oraz wyposażone w zapewniającą płynną jazdę, automatyczną skrzynię biegów; obsługują 8 linii miejskich, przewożąc rocznie blisko 30 mln pasażerów.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy