PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

MZDiK podsumowało rok pracy

MZDiK podsumowało rok pracy
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ


Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Największą i najważniejszą inwestycją drogową ukończoną w tym roku była budowa nowego przebiegu ulicy Młodzianowskiej od strony Śródmieścia i Plant na Ustronie, Młodzianów, Prędocinek oraz Malczew. Częściowo została ona przebudowana w istniejącym śladzie, a częściowo wybudowana od podstaw, po nowej trasie na odcinku około 2,2 km (od skrzyżowania z ulicą Gdyńską do węzła na południowej obwodnicy Radomia). Dodatkowo wcześniej zostało wybudowane połączenie z ulicą Godowską. Najważniejszym elementem tej trasy jest wiadukt nad torami, który zastąpił funkcjonujący tam wcześniej strzeżony przejazd kolejowy. Nowy obiekt umożliwił bezkolizyjne pokonywanie torów i radykalnie skrócił czas przejazdu między południowymi dzielnicami miasta a Śródmieściem. To jedna z większych przepraw drogowych w mieście - o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Przy okazji tej inwestycji wykonawca wymienił nawierzchnię kilku odcinków okolicznych ulic, między innymi Czarnej, PCK, Torowej, Godowskiej, Wyścigowej, Armii Ludowej, Kolejowej i Domagalskiego. W tej okolicy wymieniono też fragmenty chodników przy ulicach Jana Pawła II, Wyścigowej i Armii Ludowej. – To inwestycja, która znacznie usprawniła ruch w tej części miasta, a kolejne duże wyzwanie, które stoi przed nami to budowa trasy N-S. Prace na odcinku od ronda Mikołajczyka do ulicy Żeromskiego powinny ruszyć już na wiosnę. Naszym celem jest odkorkowanie centrum miasta - mówi prezydent Radosław Witkowski.

Na początku 2016 roku na dużą skalę ruszył Radomski Program Drogowy. Utwardzanie ulic gruntowych zaczęło się od Kleeberga na Koziej Górze. W następnych miesiącach drogowcy prowadzili prace na kolejnych ulicach: Bławatnej, Błędowskiej (na sięgaczu i na odcinku od Klwateckiej do Trzebińskiego), Brzechwy, Bukietowej, Chemicznej, Drzewickiej, Gackiego, Gawdzickiego, Głębokiej, Gołaszewskiego, Gombrowicza wraz z jej łącznikiem, Gościnnej, Kockiej, Kultysa, Luźnej, Łowickiej, Mazurskiej, Mącznej, Morwowej, Niedbalskiego, Opoczyńskiej, Paska, Podmokłej, Południowej (odcinek od ulicy Jana Pawła II), Pomorskiej, Poprzecznej, Przysuskiej, Radosława, Rybnej, Skargi łącznie z Osińskiego, Smolnej, Stolarskiej, Śliskiej, Trzebińskiego, Wieżowej, Wirowej, Wstępnej, Wydmowej, Zachodniej, Zakopiańskiej i Żeleńskiego. Ogłoszone zostały również przetargi na następne ulice. Radomski Program Drogowy zgodnie z jego założeniami ma być prowadzony łącznie przez trzy kolejne lata, czyli do 2018 roku włącznie. - Naszym celem jest utwardzenie w tym czasie co najmniej 150 ulic. Nie są to wielomilionowe inwestycje, ale dla mieszkańców tych ulic, dla jakości ich życia, mają ogromne znaczenie. Dociera do nas wiele pozytywnych sygnałów od osób, które przez lata musiały brodzić w błocie i które już nawet straciły nadzieję, że kiedykolwiek wygląd ich ulic może się zmienić - podkreśla prezydent Radosław Witkowski.

W 2016 roku kilkanaście ulic powstało w ramach tak zwanych inwestycji czynowych współfinansowanych przez zainteresowanych mieszkańców lub spółdzielnie mieszkaniowe. W lutym odbył się odbiór inwestycji rozpoczętej jeszcze w poprzednim roku - 52 nowe miejsca parkingowe wraz z drogą dojazdową i nowym oświetleniem powstały w rejonie ulic Mieszka I i Piastowskiej na Michałowie. Przebudowy doczekały się również cztery uliczki na Południu: Elegii, Pieśni, Padewska i Zamoyskiego. Od wakacji kierowcy mogą korzystać z nowej zatoczki postojowej koło bloku przy ulicy Olsztyńskiej 26 na osiedlu Nad Potokiem, a piesi - z przebudowanego w tym rejonie chodnika. Jako tak zwane czynówki zbudowane zostały poza tym ulice: Kozia na Koziej Górze, Kujawska na Borkach, Ludowa, Tuwima, Równoległa, Gałczyńskiego, Wiosenna, Łomżyńska i sięgacz Starachowickiej na Idalinie, Żródłowa na Malczewie, a także parking w pobliżu bloku przy Chrobrego 54 na osiedlu Akademickim. Rozpoczęto także roboty na Koneckiej i Potworowskiej na Koziej Górze.


W uzgodnieniu z MZDiK inwestor budujący na Brzustówce market Castorama przebudował ruchliwe skrzyżowanie ulic Żółkiewskiego i Energetyków. Do dyspozycji kierowców są dwa prawoskręty, zaś piesi mogą tam korzystać z nowych chodników. Zmienił się także około 200-metrowy fragment ulicy Planty od Kościuszki do Broni. W ramach bieżącego utrzymania został on gruntownie wyremontowany. Chodnik i zjazd do pobliskich bloków są obecnie z kostki brukowej, natomiast na jezdni został ułożony nowy asfalt. Nowe trotuary powstały w ramach budżetu obywatelskiego pomiędzy ulicami Obrońców, Kujawską i Łowicką, koło gimnazjum. Wyremontowany został także chodnik przy Kruczej na Zamłyniu. Udogodnieniem dla przechodniów jest tak zwana szpilkostrada, czyli pasy gładkich płyt po obydwu stronach deptaka.

Nad ulicą Osiedlową powstała nowa kładka. Ma trzy przęsła, około 3,5 metra szerokości i 25 metrów długości. Po jej obu stronach powstały pochylnie dla wózków. Kładka pieszo-rowerowa została wybudowana także nad ulicą Szarych Szeregów, ale ze względu na błędy popełnione przez projektantów w tym roku nie została ona dopuszczona do eksploatacji. Piesi, rowerzyści i rolkarze mogą natomiast bez przeszkód korzystać już z bulwarów wzdłuż rzeki Mlecznej - zarówno po stronie Zamłynia, jak i Starego Miasta. To pierwszy etap tworzenia tam parku kulturowego.

Dla poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na kilku przejściach zostały zainstalowane wzbudzane światła. Pierwsza sygnalizacja została włączona w czerwcu na ulicy Wierzbickiej, w pobliżu Gębarzewskiej. Następne były w grudniu - przy 11 Listopada (w sąsiedztwie XI Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Integracyjnymi), Mariackiej (przy skrzyżowaniu z Sedlaka), a także 11 Listopada (u zbiegu ze Struga) i Struga (obok Domu Pomocy Społecznej). Na Plantach i osiedlu Nad Potokiem dobudowane zostały przy przejściach odcinki asfaltowych dróg dla rowerzystów. W tym roku został też wybudowany asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy został wybudowany wzdłuż ulicy Energetyków, od szkoły do Nowej Woli Gołębiowskiej. Dzięki niemu przechodnie oraz cykliści nie muszą już poruszać się po jezdni. W ramach zadania pod nazwą „Usprawnienia ruchu pieszego i rowerowego w Radomiu” powstały też dwa łączniki - przy skrzyżowaniu ulic Czarnieckiego i Zielonej oraz przy Żółkiewskiego (w sąsiedztwie ronda Narodowych Sił Zbrojnych). Drogi rowerowe powstawały też przy okazji innych zadań, jak chociażby budowa ulicy Młodzianowskiej. – Chcemy, by Radom był miastem przyjaznym dla wszystkich mieszkańców. Dlatego myślimy nie tylko o zmotoryzowanych, ale także o pieszych i rowerzystach. Na bieżąco analizujemy sytuację i w niebezpiecznych miejscach realizujemy kolejne inwestycje - mówi wiceprezydent Konrad Frysztak.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Przy ulicy NSZZ Solidarność powstał zespół zatok do kontroli pojazdów, między innymi dwustanowiskowe miejsce do ważenia samochodów ciężarowych, które jest już regularnie wykorzystywane przez Inspekcję Transportu Drogowego.


W radomskiej komunikacji miejskiej najważniejszą zmianą było wprowadzenie nowego operatora przewozów na trzy linie, czyli 3, 8 i 13. Przetarg wygrało konsorcjum firm Dolnośląskie Linie Autobusowe, Irex-4 i Meteor. Kupiło ono 24 nowoczesne autobusy marki Solaris Urbino 12 tak zwanej czwartej generacji (w tym dwa rezerwowe). Są to pojazdy niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Spełniają one normę emisji spalin EURO-6, wyposażone są poza tym w klimatyzację, ogrzewanie, monitoring, nagłośnienie, łączność radiową kierowców z bazą oraz system automatycznego zliczania pasażerów wysiadających i wsiadających. Tak jak we wszystkich radomskich autobusach, założono w nich urządzenia Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i Radomskiej Karty Miejskiej. Wozy zostały oczywiście pomalowane w obecnie obowiązujące barwy miejskie, zgodnie ze strategią marki Radomia.

Poprawiła się obsługa komunikacyjna kilku dzielnic. Trasa linii 13 została wydłużona do pętli w rejonie szkoły na Wośnikach, natomiast wybrane kursy odbywają się do ulicy Samorządowej (na terenie strefy przemysłowej). Obsługę Portu Lotniczego Radom zapewniła wszystkimi kursami podstawowymi linia 14. W porozumieniu z gminą Kowala wybrane kursy linii 5 zostały przedłużone z Młodocina Mniejszego do nowej pętli końcowej w Rożkach. Linia 6 po zakończeniu budowy wiaduktu na ulicy Młodzianowskiej powróciła na stałą trasę - ulicami PCK, Czarną, Młodzianowską i Wiejską.

Sporym wyzwaniem organizacyjnym było zapewnienie obsługi komunikacyjnej podczas Światowych Dni Młodzieży w Radomiu. Imprezy odbywały się w kilku miejscach, dlatego uruchomiono wówczas kilka specjalnych linii - najpierw z parkingów do ulicy Narutowicza, a potem w pobliże Muzeum Wsi Radomskiej. Autobusy linii ŚDM odjeżdżały czasem nawet co dwie minuty, dzięki czemu sprawnie udało się przewieźć tysiące młodych pasażerów do miejsc docelowych.

W Wielką Sobotę po raz pierwszy została przetestowana możliwość dojazdu autobusów miejskich do cmentarza na Firleju objazdem przez ulicę Mieszka I. Próba powiodła się, dlatego w okresie Wszystkich Świętych linie 4, 12, 13, 21, a także C21 i CM jeździły w rejonie Józefowa, Firleja i Wincentowa zupełnie nowymi trasami. Dzięki temu pasażerowie mieli możliwość dojazdu bezpośrednio w pobliże bram nekropolii, a nie - tak jak dawniej - jedynie do ulicy Barlickiego.

W listopadzie przy kilku ulicach zostało ustawiony dziewięć nowych wiat przystankowych. Część z nich zastąpiła najstarsze zadaszenia, a kilka pojawiło się tam, gdzie dotychczas były tylko słupki. Koszt zadaszeń to ponad 43 tysiące złotych. Uruchomiono poza tym kilka całkowicie nowych przystanków, żeby skrócić pasażerom drogę dojścia do autobusów. Stanęły one przy Armii Ludowej, Młodzianowskiej i Jana Pawła II (przy okazji budowy nowych jezdni w tym rejonie), a także przy Godowskiej. Autobusy na linii 6 zaczęły natomiast stawać po południowej stronie alei Grzecznarowskiego.

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ.

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy