Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Miliony euro na tory

Miliony euro na tory
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

W piątek, 3 stycznia Komisja Europejska poinformowała, że projekt Programu Infrastruktura i Środowisko „Prace na linii kolejowej nr 8, odcinek Warka – Radom (Lot C, D, E)” otrzyma unijne dofinansowanie w wysokości ponad 493 mln zł. KE argumentowała, że linia to część kompleksowej transeuropejskiej sieci transportowej, a trwająca od kilku lat inwestycja jest „kluczowa dla lepszego połączenia Polski z resztą kontynentu”. Jej zakończenie ma zapewnić dostęp do polskich kolei operatorom z innych krajów.
„Inwestycja, która jest prowadzona przez PKP PLK S.A. na południowym Mazowszu, ma duże znaczenie nie tylko dla pasażerów, którzy podróżują pociągami, ale i dla przedsiębiorstw, transportujących ładunki koleją” - czytamy w komunikacie na stronie Infrastruktury i Środowiska. - „Ci pierwsi zyskają łatwiejszy dostęp do peronów, dzięki wyeliminowaniu barier architektonicznych, a ich podróż będzie krótsza (prędkość maksymalna pociągów pasażerskich wzrośnie do 160 km/h). Druga grupa skorzysta ze skróconego czasu przejazdu, dzięki podniesieniu maksymalnej prędkości pociągów towarowych do 120 km/h. Będzie też bezpieczniej. Powstaną skrzyżowania dwupoziomowe w miejscu przecięcia się torów z drogami o największym współczynniku ruchu, nastąpi też zabudowa systemu sterowania ruchem”.
W sumie między Warką a Radomiem zmodernizowane zostaną niemal 43 km linii. Wybudowany, przypomnijmy, ma być drugi tor, a most nad Pilicą będzie gruntownie przebudowany. Cała inwestycja ma kosztować niecałe 825,8 mln zł.
W kwietniu 2019 roku Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK mówił w Radomiu, że cała zmodernizowana trasa z Radomia do Warszawy ma być gotowa do końca drugiego kwartału 2021 roku.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

nika Fot. archiwum CoZaDzien.pl

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
  • avatar
    ~Wykolejeniec 37.47.28.*** 2020-01-10 07:56
    Ile tak naprawdę z tych pieniędzy pójdzie na tory a ile do kieszeni.
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~maria 78.88.220.*** 2020-01-10 08:06
      Mam nadzieję że nie pójdą na SREBRNĄ
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Anonim 79.191.160.*** 2020-01-09 11:56
    Mamy dosyć dziennikarstwa na zasadzie "kopiuj w klej". Gdzie powstaną skzyżowanie dwupoziomowe, wreszcie możemy się dowiedzieć? Od lat krąży to samo zdanie "Powstaną skrzyżowania dwupoziomowe w miejscu przecięcia się torów z drogami o największym współczynniku ruchu”.
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~mateo 79.98.148.*** 2020-01-09 12:19
      to prawda dość radomskiego dziennikarstwa w stylu cozadzien.pl to jest dramat...aczkolwiek na pytanie zadane przez Ciebie......wiadukt powstanie nad torami w Warce oraz powstanie tunel pod ulicą Energetyków oraz powstanie cztery nowe przystanki kolejowe w Radomiu. PKP informawała juz dawno o tym ale na tym portalu nic się nie dowiesz.dramat
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~nieuk 91.231.92.*** 2020-01-09 14:53
      Wklej ośle
      • 75%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~aczkolwiek 178.235.187.*** 2020-01-09 14:55
      Dramatem jest też nadużywanie słowa aczkolwiek , nie zawsze przystającego do logiki całej wypowiedzi , zdania.....
      • 67%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Anonim 79.191.201.*** 2020-01-09 22:35
      To całe szczęście , że powstanie tunel. Energetyków to bardzo ruchliwa ulica. Ruch na niej będzie wzrastał, bo tam będą powstawać zakłady przemysłowe.
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Anonim 178.235.185.*** 2020-01-09 22:02
    Pewnie załatwili to Suski,Bielan i Skurkiewicz o Kosztowniaku nie wspomnę !!!
    • 67%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~radomianin 94.254.233.*** 2020-01-09 17:26
    BRAWO - NAJWAŻNIEJSZY JEST RADOM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy