Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Miliony euro na tory

Miliony euro na tory

W piątek, 3 stycznia Komisja Europejska poinformowała, że projekt Programu Infrastruktura i Środowisko „Prace na linii kolejowej nr 8, odcinek Warka – Radom (Lot C, D, E)” otrzyma unijne dofinansowanie w wysokości ponad 493 mln zł. KE argumentowała, że linia to część kompleksowej transeuropejskiej sieci transportowej, a trwająca od kilku lat inwestycja jest „kluczowa dla lepszego połączenia Polski z resztą kontynentu”. Jej zakończenie ma zapewnić dostęp do polskich kolei operatorom z innych krajów.
„Inwestycja, która jest prowadzona przez PKP PLK S.A. na południowym Mazowszu, ma duże znaczenie nie tylko dla pasażerów, którzy podróżują pociągami, ale i dla przedsiębiorstw, transportujących ładunki koleją” - czytamy w komunikacie na stronie Infrastruktury i Środowiska. - „Ci pierwsi zyskają łatwiejszy dostęp do peronów, dzięki wyeliminowaniu barier architektonicznych, a ich podróż będzie krótsza (prędkość maksymalna pociągów pasażerskich wzrośnie do 160 km/h). Druga grupa skorzysta ze skróconego czasu przejazdu, dzięki podniesieniu maksymalnej prędkości pociągów towarowych do 120 km/h. Będzie też bezpieczniej. Powstaną skrzyżowania dwupoziomowe w miejscu przecięcia się torów z drogami o największym współczynniku ruchu, nastąpi też zabudowa systemu sterowania ruchem”.
W sumie między Warką a Radomiem zmodernizowane zostaną niemal 43 km linii. Wybudowany, przypomnijmy, ma być drugi tor, a most nad Pilicą będzie gruntownie przebudowany. Cała inwestycja ma kosztować niecałe 825,8 mln zł.
W kwietniu 2019 roku Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK mówił w Radomiu, że cała zmodernizowana trasa z Radomia do Warszawy ma być gotowa do końca drugiego kwartału 2021 roku.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy